verbruik Ax GT

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

verbruik Ax GT

Post by mcdean »

Wat is het verbruik ongeveer van een Ax GT?
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Daar loopt al een topic over die volgens mij vorige week nog bovenaan stond...

'dorstige GT' o.i.d.


Anyways, conclusie is 1 op 14 moeten ze gemiddeld wel halen.
alles onder de 1 op 11 = apart
1 op 11 tot 1 op 14 = vooral korte stukjes
1 op 14 tot 1 op 16 = langere snelweg stukken
boven de 1 op 16 = apart
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

ik zag hem net :oops: :oops: :oops:

Maar ik heb het vermoeden tussen de 1 op 11 en 1 op 12, binnenkort maar is een goede meting doen en de auto een beurt geven.
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

mcdean wrote:ik zag hem net :oops: :oops: :oops:

Maar ik heb het vermoeden tussen de 1 op 11 en 1 op 12, binnenkort maar is een goede meting doen en de auto een beurt geven.
Opzich voor stadsritjes niet apart dus.....

Met trappen kom je daar ook wel op.... En idd, de staat van de motor kan heel veel uitmaken en zoiezo verschilt het ENORM welke bestuurder er in zit. Of dat je alleen maar 40 km 80 rijd naar je werk elke dag, of 40 km met eerst wijk/stoplichten en dan 130 over de snelweg.

Vriesweer, vochtig weer kan het erger maken, het kan ook niets uitmaken (dat zal wel weer met de staat van de motor te maken hebben...)

Zoals de ene GT doet met vorst worse dan 1 op 11, met file rijden, de ander houd nog steeds zn 1 op 13 vol met zelfde gebruik en bestuurder. De een doet op de snelweg zo 1 op 16, de ander nog steeds 1 op 14.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Jochem86
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 62
Joined: TueMay08, 2007 8:42:23 PM

Post by Jochem86 »

Nou bij mijn is het momentel 1:8 :shock: PFFF
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Jochem86 wrote:Nou bij mijn is het momentel 1:8 :shock: PFFF
rijd je ermee over t circuit ofzo :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Jochem86
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 62
Joined: TueMay08, 2007 8:42:23 PM

Post by Jochem86 »

nee, ik denk lambda kapot of koppakking slecht. wordt donderdag uitgezocht. 300km op een volle tank 8)
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Jochem86 wrote:nee, ik denk lambda kapot of koppakking slecht. wordt donderdag uitgezocht. 300km op een volle tank 8)
koppakking doet t verbruik niet zo omhoog doen :P

Als t je lambda is, wat je verbruik wel zo omhoog laat doen, moet de auto stinken naar benzine, echt ENORM :P Zoiezo zou die dan koud best k*t moeten lopen......

Bijv als je van de snelweg afkomt, je remt af, dat je dan echt vergaat in de benzine lucht -> lambda!!!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

dat is bij mij niet het geval... alleen koud houd hij heel af en toe is in, maar daarom eerst maar is een beurt gevel en de carter ontluchting schoon maken...


We wilden eigenlijk Ax rijden omdat het lekker zuinig reed :roll:

Me vriendin wil hem gaan gebruiken voor woon werk verkeer dat is 30 tot 40 km heen en ook weer terug
Grotendeel 60 - 80 wegen en paar km snelweg... (en stukje stad)
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Een GT is gewoon niet de zuinigste AX :P
Als je echt heeeeeeeeel rustig rijd en goed let op dat je zuinig rijd (laten uitrollen niet harder dan, niet hard optrekken blaat blaat, dat hele verhaal) dan moet je in die omstandigheden best 1 op 15 halen hoor :P

Maar veel beter word het ben ik bang niet, en groot nadeel van de GT... Hij is snel dus dat wil je voelen ook :D:D


1.1tjes zijn wel zuiniger :P 1.0's schijnbaar ook, die deed 1 op 16 met file verkeer en vorst, geweldig dus :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

1.4i met dis blok nemen, die lopen met gemak nog 1 op 14

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

hij hoeft ook geen zuinigheids records bij ons te halen, maar we wilden iets zuinigers dan onze Xantia die 1 op 11,5 doed (nog niet verkeerd eigenlijk)

Dus 1 op 14 ongeveer..... (was onze streef) Ach als Evelien er ook maar plezier mee heeft :wink:

Zijn de GT blokjes nog anders dan bijvoorbeeld een 1.4i van een B of Zx?

Op den duur zal denk ik onze xantia verkocht worden want voor de vaste lasten dat die koste kunnen we dan 2 auto`s rijden. Namelijk deze Ax en mijn Bx sport...
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik rijd zo'n 400 tot 500 km op een tank, ligt aan me rechter voet, geen idee wat het verbruik dan is :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

DuFF wrote:ik rijd zo'n 400 tot 500 km op een tank, ligt aan me rechter voet, geen idee wat het verbruik dan is :roll:
Als je hem niet leeg rijd tussen 1 op 10 en 1 op 13 denk ik...
tot nu toe... de tankmeter (voorzover die te vertrouwen is) stond iets voorbij de helft) 200 km later stond hij nog op een kwart...

Toch vind ik het vreemd dat de Ax GT best "zuipt" als je nagaat dat een Bx of Zx 1400 normaal ook al 1 op 12,5 rijd met 200kg meer....

Kortom wat zijn de motorische verschillen? bak? nokkenas?

Ik zat namelijk zowiezo al te denken om een Bx of Zx te slopen voor een extra blok, zodat ik dat blok helemaal klaar kan maken en er dan in stoppen.
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Benzine meter moet je je verbruik iig NIET op baseren. Die is in t midden niet precies half leeg ;)

500 op een tank is ong 1 op 14, athans, als je doorrijd tot t lampje.

Bij mijn GT's inj was t altijd zo (3 gehad) als t lampje constant ging branden (dus voorbij t vage afentoe knipperen) had ik nog 5 liter. Dan tankte ik meestal en had ik zon 550 km op de teller

Dat maakt 1 op 14 (5 liter over dus ik tankte ong 37 liter en dat klopt idd ook)....

Maja mensen zoals mijn moeder tanken al voordat de tank uberhaupt bezig is aan zn laatste kwart haha :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

binnenkort rijden we een keer op en neer naar Leek dus dan kan ik even mooi testen 8)
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

grietje wrote: Maja mensen zoals mijn moeder tanken al voordat de tank uberhaupt bezig is aan zn laatste kwart haha :D
slimme moeder, er ontstaat troep in je tank, als je vaak doorrijd op de laatste druppels dan komt al die zooi mee, sneller verstopt brandstoffilter etc... gewoon tanken zodra er nog een kwart inzit. :idea:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DuFF wrote:
grietje wrote: Maja mensen zoals mijn moeder tanken al voordat de tank uberhaupt bezig is aan zn laatste kwart haha :D
slimme moeder, er ontstaat troep in je tank, als je vaak doorrijd op de laatste druppels dan komt al die zooi mee, sneller verstopt brandstoffilter etc... gewoon tanken zodra er nog een kwart inzit. :idea:
Als er nog 5 liter inzit rijd ik toch amper op mn laatste druppels :D

En andersom, dooordat je nooit je tank leeg rijd word die drap juist erger ;)

Laat het lekker eruit gefilterd worden door je brandstoffilter, daar is ie voor en blijft mn tank schoner:P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

DuFF wrote:
grietje wrote: Maja mensen zoals mijn moeder tanken al voordat de tank uberhaupt bezig is aan zn laatste kwart haha :D
slimme moeder, er ontstaat troep in je tank, als je vaak doorrijd op de laatste druppels dan komt al die zooi mee, sneller verstopt brandstoffilter etc... gewoon tanken zodra er nog een kwart inzit. :idea:
Daar zit wat in! maar ik heb van 2 van mijn auto`s al een keer de tank schoongemaakt 8) (scheeld wel! ga ik denk ik met deze Ax ook maar doen want die begon af en toe al te sputteren bij een kwart vol :? )
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Die van mij reed laatste tank 1 op 4. Vind je het gek als ze tussen een kwart en een halve tank van je jatten :lol:
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Post Reply