Wij hebben er thuis 2, voor mam een Sony NV-U71T
Ooit gekocht omdat mam lange stukken ging fietsen, dus gekozen om de accu tijd enzo,

en ik een LG ding (ooit gewonnen bij de staatsloterij; ik mocht hem wel hebben want niemand gebruikte hem :P)

Beide hebben NAVTEQ kaarten, qua GPS heeft de LG sirf2 (whattheheckitmaybe) en sony sirfstar3, wat ik aanneem een betere versie zou zijn, sony is ook veel nieuwer.
Maar goed, ik gebruik ze beide wel eens. Niet altijd om echt route te zoeken maar ook gewoon voor de lol, ' kijken' wat ie zal zeggen enzo.
Maar ik moet zeggen, echt goed werkt het niet....
Die sony had ik vorige week ruzie mee; ik voer een adres in; ik rijd erheen, daar aangekomen is het ding ervan overtuigd dat ik in de Willibrordusstraat stond; dat gaf hij ook aan op het kaartje. In werkelijkheid stond ik toch echt in de Willem de Zwijgerlaan; en was de Willibrordusstraat toch echt nog het halve dorp de andere kant op.
Hij heeft dus een hele straat verkeerd genaamd in zijn kaarten *-) en het was geen kleine straat ofzo *-)
Verder is die Sony erg irritant, aangezien hij meestal een meter of 50 achterloopt. Is in een klein dorp NIET handig; je kan dan moeilijk of zelfs helemaal niet zien welke afslag die nu bedoelt...
Ook heeft de Sony file informatie systemen, maar weet je hoe hij je de file laat ontwijken? door bij tankstations af te slaan....
Maar soms, zelfs als ie geen file detecteerd, doet ie nog rare dingen.. Zoals, rijd je op de A4 bij t kruispunt met de A12, ik moest A4 blijven volgen... Laat ie me afslaan bij de afrit A12, en dan weer voorsorteren voor de A4 :+ ja, handig!
Verder heeft die Sony een leuk tooltje, hij zet je aankomsttijd vrij groot in beeld. Vind ik erg handig, kan je aangeven hoelaat je ergens bent toch. Maja, die tijd is uhm, vaag... Zegt ie bijv 19:20. Vervolgens rijd ik heel mijn route te hard (115 waar je 100 mag, 135 waar je 120 mag) geen file, rustig op de weg dus alles zit mee... na een kwartiertje rijden word het 19:22.... weer kwartier later 19:25... uiteindelijk kom je om 19:30 aan.... En dan rijd je al te hard overal!
Die LG doet het naar mijn idee beter, en die is ook veel sneller als je een andere route rijd met herberekenen. Zoiezo berekent ie de route VEEL sneller, die Sony heeft bijna 10 min nodig en de LG nog geen minuut...
Maar toch is die ook lastig. Heb je bij Rdam die snelwegsplitsingen overal, en bij 1 zat er een afslag in de rechter splitsing. Wat zegt de navi; ' sla rechtsaf' maar ik moest niet rechtsaf, ik moest rechtdoor en rechts aanhouden

Zoiezo, in een woonwijk, dus vele afslagen vlak achter elkaar, zegt ie ' sla rechtsaf!..........................................................na 200 meter'
Ja uh, dan is menig mens al rechtsaf gegaan hoor:P
Of dat ie bij een brug over jou weg heen, waar je niet op kan, zegt, ' sla linksaf'

Maja goed, soms is het ook wel super handig en je hebt teminste van elk gehucht een kaart; ik waardeer het ook wel; maar ik zou er NOOIT op vertrouwen....