Dit zet je wel weer even aan het denken..

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Het lijkt me toch dat iedereen hier wel weet dat een AX niet het toppunt van veiligheid is. Maar dat geld voor zowat alle kleine (en oudere) auto's. Maar als je daar de hele tijd over moet nadenken kun je beter niet meer gaan autorijden.

Als je zelf zorgt dat je allert bent en goed anticipeert kun je veel voorkomen. maar een ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje en het hoeft ook niet altijd je schuld te zijn.

Bij een AX heb je ten minste nog iets van metaal om je heen. Op mijn motor is het enige tussen mij en de weg een laagje leer van een paar millimeter.

Tim @X
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 371
Joined: ThuJun12, 2003 6:16:05 PM
Location: Montfort (Limburg)

Post by Tim @X »

Kakelbont wrote:Beter tegen een boom dan tegen een ander denk ik dan.


Maargoed, over de veiligheidsdiscussie van de AX, je kan nog zo defensief rijden, als een ander plotseling je zijkant in boort kan je daar niks aan doen. En dan merk je wel dat er totaal geen versteviging zit in onze deurtjes.

Overigens ook niet bij een BX. De deuren hiervan is ook gewoon soepblik zonder versteviging.... Heb ooit een 'aanvaringkje' gehad met een PT-Cruiser in m'n bx. Mijn zijdeur zat zowat op m'n schoot en de achterbumper van de cruiser had een krasje van 5 cm :(


Das weer iets van Citroen, gewichtsbesparing, had dan de auto wat verstevigd en standaard een 1.6 erin gelegd :lol:
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face

Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear

Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain

Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!

Post Reply