Hoe hard kan jouw AX?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

145 in z'n 3 :shock:

Ik heb m wel eens 110 gehad in z'n 3; had ik zelf niet echt door toen. Moest toen even voorkomen dat een Nissan Sunny me in ging halen (dat kan natuurlijk niet he, ingehaald worden door zo'n jap :lol: ).
Had vervolgens pas door dat ie nog in z'n 3 stond. Nouja die motor reageerd wel lekker vlot zo hoog in de toeren 8)

Maar nu ik weet dat 145 in z'n 3 ook mogelijk is... gaat dat toch nog maar eens een keer getest worden :lol:

maar bij 135 in z'n 4 maakt die motor al zo een herrie, dat je 't idee krijgt dat je opstijgt die auto al aan het opstijgen is

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ik weet niet of je dat moet testen Glenn :D is niet heel goed voor zo'n motortje :lol:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kakanox wrote:ik weet niet of je dat moet testen Glenn :D is niet heel goed voor zo'n motortje :lol:


mee eens.. Glenn, geen 145 gaan rijden.. probeer eerst es rustig 120 of 125.. misschien is jou bak wel heel anders (vertanding) en euhmm me vader heeft ooit uitgerekent dat mijn motor als max ongeveer 8500rpm moest maken, geloof me.. dat houdt die van jou niet :D
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

jouw 1.0 vond 't toch ook niet echt grappig of wel?

hoe hard loopt je nieuwe 1.0 trouwens eigenlijk q01z?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

nog niet boven de 120 geweest (niet geprobeerd) volgens jasmijn 130 zoiezo..

deze is niet voor de cross! en mijn vorige vond het heerlijk hoor.. die deed laag in de toeren bijna nix meer.. super vaag geval die auto.. blokje had ik moeten houden eignelijk :D
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Glenn@NL wrote:Ik heb m wel eens 110 gehad in z'n 3;


dit valt me nu pas op.. weet je zeker dat dat niet in zn 2? was :D
Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Haha nee :P dan waren de tandwielen door de voorruit gekomen denk :lol:


Maar ik schakel normaal gesproken best vroeg.. heb hem vaak bij 70 al in z'n vier (en ook lange stukken 60 in z'n 4). Behalve bij een oprit, daar trek ik 'm helemaal door om maar snel genoeg op die 100 km/u te komen.

De tweede versnelling is trouwens wel leuk van die vierbak. Zonder problemen van 20 naar 70; klinkt ook heel lekker 8)

Maar die motor is dus helemaal niet zo gewend om erg hoog in de toeren te zitten.. dus toch niet zo'n goed idee om 140 in z'n 3 te proberen inderdaad :wink:

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Glenn@NL wrote:Haha nee :P dan waren de tandwielen door de voorruit gekomen denk :lol:


Maar ik schakel normaal gesproken best vroeg.. heb hem vaak bij 70 al in z'n vier (en ook lange stukken 60 in z'n 4). Behalve bij een oprit, daar trek ik 'm helemaal door om maar snel genoeg op die 100 km/u te komen.

De tweede versnelling is trouwens wel leuk van die vierbak. Zonder problemen van 20 naar 70; klinkt ook heel lekker 8)

Maar die motor is dus helemaal niet zo gewend om erg hoog in de toeren te zitten.. dus toch niet zo'n goed idee om 140 in z'n 3 te proberen inderdaad :wink:


Ik rijd lange stukken van 60 gewoon in de 5.. dan maar geen brom in de uitlaat.. Oprit gaan we gewoon in de 3 doortrekken.. mits motor warm is natuurlijk!

(de 3e versnelling is mijn favoriet!) :roll: :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Brutus wrote:
Glenn@NL wrote:Haha nee :P dan waren de tandwielen door de voorruit gekomen denk :lol:


Maar ik schakel normaal gesproken best vroeg.. heb hem vaak bij 70 al in z'n vier (en ook lange stukken 60 in z'n 4). Behalve bij een oprit, daar trek ik 'm helemaal door om maar snel genoeg op die 100 km/u te komen.

De tweede versnelling is trouwens wel leuk van die vierbak. Zonder problemen van 20 naar 70; klinkt ook heel lekker 8)

Maar die motor is dus helemaal niet zo gewend om erg hoog in de toeren te zitten.. dus toch niet zo'n goed idee om 140 in z'n 3 te proberen inderdaad :wink:


Ik rijd lange stukken van 60 gewoon in de 5.. dan maar geen brom in de uitlaat.. Oprit gaan we gewoon in de 3 doortrekken.. mits motor warm is natuurlijk!

(de 3e versnelling is mijn favoriet!) :roll: :D


haha, je bent niet de enige.. een of andere alfaliefhebbende gitarist van het forum destijds (we spreken 2002, toen ik nog een Alfa Romeo 155 Evo 16V reed en lid was van ARTC) heeft ooit een nummer geschreven over z'n zo ontzettend geliefde 3e versnelling, die hem wist te vermaken vanaf 20 tot bijna 180 kilometer per uur.. leipo :lol:

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

hahah...

mijn motor zingt dan ook hoor als ik em lekker kietel in de 3e versnelling.. :)

prins
AX Starter
AX Starter
Posts: 17
Joined: FriSep23, 2005 10:45:08 PM
Location: Groningen
Contact:

Post by prins »

Mijn AX een 1.1i TGE uit `89 heeft in Duitsland 180km per uur aan gegeven op de teller, de snelheidsmeter kon niet verder. Dus ik denk dat hij op dat ogenblik zo`n 170 echte km per uur reed.

Gr, Leo Prins. :king:
Er gaat niets boven Groningen.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

das een nette top :D

145 was bij mij gister de max van mijn 1.0.. heel even aangetikt toen weer terug laten zakken..

op de terugweg even flink doorgereden.. heel stuk 130.. maar toen kwam er een nu voor mij bekend geluid van mijn linker voorband vandaan.. soort flap flap flap en een redelijke vibratie in mn stuur.. gestopt bij het benzinestation, bleek die band behoorlijk warm te zijn! maar dan ook echt warm :roll:
daarna maar weer netjes 110 gaan rijden..
Image

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

hard genoeg om flink geflitst te worden :(
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

q01z wrote:das een nette top :D

145 was bij mij gister de max van mijn 1.0.. heel even aangetikt toen weer terug laten zakken..

op de terugweg even flink doorgereden.. heel stuk 130.. maar toen kwam er een nu voor mij bekend geluid van mijn linker voorband vandaan.. soort flap flap flap en een redelijke vibratie in mn stuur.. gestopt bij het benzinestation, bleek die band behoorlijk warm te zijn! maar dan ook echt warm :roll:
daarna maar weer netjes 110 gaan rijden..

Hebbie m niet ff opgepompt dan??
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Kakelbont wrote:Jipie ik heb bijna 150 gereden met de 1.4 diesel. Ik moest van het gas af maar denk dat het daar toch wel ophoud. Dit vind ik echt niet tegenvallen voor een diesel of wel?

@ icebite ik las net dat jouw diesel bij 142 wel gedaan is. Misschien je brandstoffilter vuil? Dat schol bij mij flink vermogen.


Ik zat hier nog eens te lezen en kom effe terug op dit topic;

Toen ik bovenstaande postte wist ik nog niet dat mijn km teller standaard 10km/u overdreef :P
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

blueduck wrote:Hebbie m niet ff opgepompt dan??


druk was goed..
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Kakelbont wrote:
Kakelbont wrote:Jipie ik heb bijna 150 gereden met de 1.4 diesel. Ik moest van het gas af maar denk dat het daar toch wel ophoud. Dit vind ik echt niet tegenvallen voor een diesel of wel?

@ icebite ik las net dat jouw diesel bij 142 wel gedaan is. Misschien je brandstoffilter vuil? Dat schol bij mij flink vermogen.


Ik zat hier nog eens te lezen en kom effe terug op dit topic;

Toen ik bovenstaande postte wist ik nog niet dat mijn km teller standaard 10km/u overdreef :P


Mijn teller start ook op 10km, en nooit helemaal op 0, maar vergeleken met GPS zit ik er qua echte km's niet zo bijster ver naast, een km of 5 denk ik

TdV gti
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: FriApr01, 2005 7:48:16 PM
Location: Nuland

Post by TdV gti »

M'n AX GTI heeft met in totaal 3 mensen erin 198km'h op de teller gereden.. dus afwijking d'r af (fabriek zegt GTI:185) 190 ongeveer.. ik denk als ik d'r alleen in zit ongeveer de 200 moet halen maar bij 198 zit je op ongeveer 6200toeren dus nog zo'n 500 toeren meer en het vermogen valt als een kaarthuis in elkaar, teminste dat merk ik wel bij een GTI

Groeten Tim(alias TDV GTI)
AX i'm loving it :)

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

205.39 kmpu op de navigatie
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

205rallye
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar14, 2005 11:17:22 PM

Post by 205rallye »

MMMM

Mijn vorige 205 gereden tot 235 km per uur, kon nog verder maar de deur ging bij de deurstijl zo'n 10 cm open :shock: :shock: , 205 is dus niet gemaakt voor die snelheden.......... :oops: :(

Ik SCHAT dat de rallye tussen de 220 en 230 per uur zal komen, ik draai 5500 toeren in de 5e versnelling en dan rijd ik 200 per uur.....

Heb dan nog 2000 toeren over, zal het van de zomer weer eens gaan proberen in Duitsland...... :)

Groeten,
Eric

Post Reply