om maar weer even terug te komen op de eigenlijke bedoeling van dit topic: mijn 1.1i 4 bakje uit 1990 rijdt op de teller ongeveer 155. op de een of andere manier is het daarna gebeurt. tot die 155 trekt ie als een beer (voor een 1.1) maar als ie er is aangekomen voel je dat ie opeens inhoud. hij gaat dan gewoon niet meer harder. zal hem nog eens bergaf uitproberen. maar t gaat me toch meer om acceleratie. oja als mijn auto op de 155 zit rijdt ie nog net zo stabiel als bij 20. heel apart. qau sturen kan hij makkelijk over de 200 heb ik het idee.
pak es een hobbeltje op de snelweg en je weet wel beter. bij de 180 is het met de wegligging van een 1.1 echt wel gedaan. Ik denk dat je last heb van een zuurstof tekort. Probeer het es zonder luchtfilterhuis en luchtfilter.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
pak es een hobbeltje op de snelweg en je weet wel beter.
Als ik met 120 :blush over een drempel rij schiet hij uit de veren en zakt hij bijna helemaal inelkaar als ik eraf rij Zo'n top wegligging heeft een AX dus niet
Als ik met 120 over een drempel rij dan ben ik dood.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:Als ik met 120 over een drempel rij dan ben ik dood.
Ja oke, wij hebben hier in Hveld ook van die aerodynamisch drempels . die komen amper omhoog uit de weg.
pas in Eindhoven drempel gereden in een woonwijk.. met de Xsara van me pa.. volledig stapvoets en nog schuren met de bodemplaat/bumbers.. ding is niet eens verlaagt ofzo [wel sport onderstel ]
Sander wrote:Als ik met 120 over een drempel rij dan ben ik dood.
Ja oke, wij hebben hier in Hveld ook van die aerodynamisch drempels . die komen amper omhoog uit de weg.
pas in Eindhoven drempel gereden in een woonwijk.. met de Xsara van me pa.. volledig stapvoets en nog schuren met de bodemplaat/bumbers.. ding is niet eens verlaagt ofzo [wel sport onderstel ]
Die van mij trekt als een tirelier naar de 170 maar daarna gaat het ook vrij langzaam...... Ik kon Jeroen met een andere AX-Sport niet bijhouden o pde rijksweg. Dus het moet nog sneller kunnen! Word toch tijd dat ik die carbs er eens af ga halen
Die van mij (1.1 i) gaat redelijk vlot naar de 160 en van daar kruipt ie door naar 175 maar dan houd het wel op. Ik moet eerlijk zeggen dat ik op die snelheid wel het idee had dat ie uit elkaar zou trillen. (Maar bij mijn vorige auto (suzuki alto) had ik dat al bij de 110 (best indrukwekkend trouwens dat je met die 800cc moter 135 km/h kan))
120 eens even kijken dat was als de grote wijzer op de 1 staat en de kleine op de 20.