KM-Heffing

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ik ga meer loodsruimte regelen, auto's opkopen uit 85/86 en rond 2012 maar eens een autohandeltje beginnen..... :lol: :lol: :lol:

Wat ik wel slecht vind aan het huidige systeem is dat buitenlanders gratis in ons landje mogen rondtuffen op ons goede wegennet. Frankrijk bijv. int een vermogen aan vrachtverkeer uit het buitenland en aan alle vakantiegangers...

Anderzijds is het wel goed voor onze import en export dat we geen tol heffen. En daar moeten we het in Nederland toch wel van hebben, lang niet alles gaat met de boot.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Sowieso loopt dit plan wel stuk (en het is gelukkig dan ook nog alleen een voorstel) er is al zo enorm veel tegenstand dat op welke manier dan ook dit in de huidige vorm niet doorgaat.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Ik zat me vandaag ook nog te bedenken, is ook lekker... rijd je een keer wat meer in een maand zit je de maand erop met een niet voorziene dikke rekening! Denk dat dit bij aardig wat mensen ook nog best wel eens voor problemen kan gaan zorgen. Zeker als ik hoor dat een groot percentage aan het eind van de maand niet meer kan pinnen!

Vandaag las ik trouwens een twee jaar oud bericht dat het de consument vooral NIET meer mag gaan kosten... :roll:

Het zal wel weer net zo gaan als de OV-chipkaart :x
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Wat ik me nu eigenlijk afvraag met dit systeem...

Rondjes die je rijdt op gesloten terreinen (denk aan circuits) worden die uitgesloten van betalen?

Neem aan dat het kastje voeding nodig heeft... zal wel van de auto accu komen... hij zal waarschijnlijk aan moeten blijven tijdens schorsing bijvoorbeeld om te zien waar ie is maar bijvoorbeeld een half jaar een accu aan een auto gekoppeld houden lijkt mij wat zonde van de accu?

Een auto vervoeren op een trailer wil dus zeggen dat je dubbel betaald?

De gegevens blijven in het kastje bewaard dus bij verkoop kan een volgende eigenaar de gegevens misschien wel uitlezen aangezien ieder systeem te kraken is?

wat betreft privacy in het algemeen hoe is het daarmee gesteld?

Als je auto gejat wordt hoe toon je dan aan welke kilometers je wel en niet gereden hebt?

Met dit systeem zal iemand die geld als water heeft niks voelen maar iemand die het wat minder breed heeft die wordt gedwongen om niet te veel te rijden want anders halen we het einde van de maand niet?

Dus als je betaald per kilometer is het ook weer interessant om met z'n allen binnendoor te rijden in plaats van over de snelweg omdat het korter is en worden die kleine dorpjes weer opnieuw belast met zware verkeersoverlast?

Kilometers die we over de grens maken, betalen we daar ook gewoon voor? zo niet... ligt de grens dan ook daadwerkelijk op de grens en geen millimeter verder?

Buitenlanders die hier komen, die betalen straks nog steeds niks en wij betalen wel vrolijk voor de vignetten en tolwegen?

We zitten met z'n allen zo te z**ken over het milieu maar een extra kastje in de auto is weer extra gewicht (ok, het zal wel weinig zijn) dus ook weer meer brandstof verbruik aangezien ook de voeding ergens vandaan moet komen en dus mogen we straks ons rijbewijs, ID kaart en paspoort ter compensatie van dat gewicht thuislaten?

Nog iets wat betreft het milieu... de productie van dat kastje... is dat wel milieu vriendelijk en hoe worden de gegevens uitgelezen (denkt aan onnodige extra straling...)?

laat mij maar lekker gewoon een kwartaal bedrag betalen weet ik van te voren wat ik kwijt ben en niet dat ik achteraf denk -k*t- had ik nou maar minder gereden...

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

:Thnks :Thnks

way to go Michel!
volgens mij vat je alles samen.. is geen speld tussen te krijgen!
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

overigens, die samenvatting van jou michel.. dat zou eigenlijk een lijstje met vragen moeten zijn tijdens een kamer-overleg over dit onderwerp..
Image

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Hij is geweldig Michel.

IJzersterk! haha, je hebt er wel lang over nagedacht of niet? :P

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

aargh... ik probeer de tekst te versturen naar verkeer en waterstaat, krijg ik een fout pagina...

Hopelijk dat ie in elk geval wel verstuurd is en anders morgen opnieuw proberen...

EDIT: zie in m'n mailbox dat het bericht in goede orde is ontvangen...
VenW wrote:Afhankelijk van de aard en inhoud van uw bericht kunt u binnen twee werkdagen een reactie tegemoet zien.
maandag misschien meer dus...

AXClub
Total admin
Total admin
Posts: 437
Joined: SatJun07, 2003 3:04:50 PM

Post by AXClub »


CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

ingevuld!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »


Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Uiteraard getekend!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

getekend!
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Henk Bats wrote:getekend!
+1
Image Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Geweldig... vndaag 2 mails gehad...
[...]

Wij beschikken niet over voldoende informatie om uw vraag te kunnen beantwoorden en hebben uw vraag doorgestuurd naar een collega.

Afhankelijk van de aard en inhoud van uw bericht kunt u binnen drie werkdagen een reactie tegemoet zien.

[...]
En daarop volgend een uurtje later
[...]

Wij beschikken niet over voldoende informatie om uw vraag te kunnen beantwoorden.

Het antwoord op uw vraag kan het beste gegeven worden door een medewerker van het ministerie van Verkeer en Waterstaat (VenW) die uitgebreid op de hoogte is van de regels en richtlijnen. Uw vraag hebben wij daarom voor verdere beantwoording doorgestuurd naar dit ministerie.

[...]
Hij ligt dus nu weer terug bij Verkeer en Waterstaat... waar ik em als eerste ook heen heb gestuurd.

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Zucht, zo werkt het altijd bij (overheids) instanties..
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Nog een reden om tegen te zijn, je benzineauto wordt geen cent meer waard. (zo goed als) iedereen zal namelijk voor een diesel kiezen aangezien de dieselprijs een stuk lager ligt.

Zal uiteraard ook tegen stemmen!
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Tegen gestemd...

Wat ik hier nog niet lees, maar wat zeker niet geheel onbelangrijk is; Wie gaat al die 9 miljoen auto's controleren? Wie gaat al die rekeningen versturen? Wat voor systeem moet hiervoor gemaakt worden, geimplementeerd worden en draaiende gehouden worden?

Ik heb teveel met het ministerie van verkeer en waterstaat te maken ivm certificaten voor onze duw en baggerbakken (verhuur en verkoop). Daar werken mensen die niet meer als 2 dossiers kunnen behandelen, anders raken ze alles kwijt in de stapel....

Kortom compleet onrealistisch dit plan en oprotten met dit kabinet. Zo niet, is deze meneer pleite naar het land van de witte kentekens met rode randjes :wink:
Freude am Fahren.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

arnie wrote:Kortom compleet onrealistisch dit plan en oprotten met dit kabinet. Zo niet, is deze meneer pleite naar het land van de witte kentekens met rode randjes :wink:
Denemarken ? dat is wel een eindje weg :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

DuFF wrote:
arnie wrote:Kortom compleet onrealistisch dit plan en oprotten met dit kabinet. Zo niet, is deze meneer pleite naar het land van de witte kentekens met rode randjes :wink:
Denemarken ? dat is wel een eindje weg :P
Ben je wijzer :wink: Zit je zo man. 5 a 600 km
Freude am Fahren.

Post Reply