Autoslalom (fotos!)

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

BTW,

We hadden met de swiffer rijder nog iets vaags opgemerkt, waarom de civic GTI in 6 zat en hijzelf in 1 terwijl wij (2axjes) in 5...

Nu lees ik dit:
art. 36 a. Groep 1 - standaard auto's

Aan en in de in groep 1 uitkomende auto's mogen geen accessoi­res gemon­teerd zijn ten behoeve van snelheidsverhoging.
Alle ruiten van in groep 1 uitkomende auto's dienen van glas te zijn van dikte zoals bij eerste montage.
Auto's die in groep 1 uitkomen moeten voorzien zijn van banden die op de openbare weg zijn toegelaten, zulks met een minimale profieldiepte zoals gesteld in het WVR.
Velgbreedte- en velghoogtematen dienen in groep 1 conform de importgegevens van het voertuig in Nederland te zijn. Dit sluit alle velgmodi­ficaties uit vanuit importeurs/dealers/dealerorganisaties/rijders/etc.
Verlaging van het voertuig is in groep 1 niet toegestaan.
Het gebruik van voor- en/of achterspoilers is toegestaan.
Klasse-indeling in groep 1:
Klasse 1: - cilinderinhoud tm 1300 CC.
Klasse 2: - cilinderinhoud van 1301 tm 1600 CC.
Klasse 3: - cilinderinhoud boven 1600 CC.



b. Groep 2 - Verbeterde standaard auto's/toerwagens.
Deze afdeling staat open voor auto's van groep 1 met de volgen­de toegestane modificaties:
- originele cilinderkoppen mogen worden aangepast
- in- en uitlaatsysteem mogen worden aangepast, mits men voldoet aan de geluidsnorm
- vering/schokdemping mogen worden aangepast
- wielkasten mogen worden uitgebouwd
- wielen mogen met twee inch worden verhoogd en verbreed ten opzichte van de standaard-import wielen zoals bij groep 1 genoemd. Daarnaast mogen wielen/banden niet buiten de wiel­kasten uitkomen.
- er mag op slicks/race-/rally-banden gereden worden.
- kunststof ruiten zijn toegestaan behalve de voorruit.
- er mag een 'kort' stuurhuis gemonteerd worden.

Restricties voor groep 2:
- het motorblok moet ooit standaard in het betreffende type auto geïmporteerd zijn geweest in Nederland.
- deelnemende auto's in groep 2 moeten voorzien zijn van een deugdelijke rollbar, zulks ter beoordeling van de wedstrijd­leiding

Het verdient aanbeveling dat de deelnemende auto's voorzien zijn van een speciale race / rally-stoel, een vierpunts-veilig­heidsgordel en een rolkooi.

Klasse-indeling in groep 2:
Klasse 4: - cilinderinhoud tm 1300 CC.
- velgbreedte niet groter dan 7 inch.
Klasse 5: - cilinderinhoud van 1301 tm 1600 CC.
- velgbreedte niet groter dan 7 inch.
Klasse 6: - cilinderinhoud boven 1600 CC.
- velgbreedte niet groter dan 8 inch.



c. Groep 3 - Specials.
In deze groep ondergebracht:
a. auto's die speciaal voor deze tak van autosport gebouwd zijn
b. auto's die zover gemodificeerd zijn dat ze niet meer in groep 2 opgenomen mogen worden.

- deelnemende auto's in groep 3 moeten voorzien zijn van een deugdelijke rollbar, zulks ter beoordeling van de wedstrijd­lei­ding.
- auto's in groep 3 moeten voorzien zijn van een deugdelij­ke vierpunts­gordel, zulks ter beoordeling van de wed­strijdleiding.

Restricties voor groep 3:
- de velghoogte mag niet beneden de 10 inch zijn.

Klasse-indeling in groep 3:
Klasse 7: - cilinderinhoud tm 1300 CC.
Klasse 8: - cilinderinhoud van 1301 tm 1600 CC.
Klasse 9: - cilinderinhoud boven 1600 CC.
De auto van Happytree had gewone stalen velgen, onverlaagde auto met helemaal orgineel motorblok (wel 1.4, TGS) Volgens mij had ie dan in klasse 2 moeten komen...

Mijn auto is verlaagd dus klasse 5 lijkt me de juiste.
De Swiffer daarintegen had speciale race-banden en zou daarmee juist in klasse 4 moeten komen, maar die zat in klasse 1 (compleet standaard)

Er is sinds 2005 trouwens nog een klasse, de X groep, deze is voor alle auto's die onder GT, cabrio, sportwagen, tweezitters, monoposto en formule autos vallen.. Ook als ze een 'kinderstoel'achterbank hebben.

Deze is er dan ook in 3 groepen:
X-1 tot 1300 cc
X-2 1300 tot 1600 cc
X-3 meer dan 1600 cc
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

Heb het ook een keer gedaan met de Xantia is echt heel leuk om te doen en je ziet dat je steeds sneller gaat rijden!!!
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

was er iets te doen in klasse 4?

daar kom ik terecht nl.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Volgens mij was 4 wel aardig groot maar de uitslagen zijn nog niet online dus, geen idee :O
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Met de 306 zit ik aardig gunstig (klasse 3), ding is bot standaard maar je hoeft er kwa remmen/onderstel niks aan aan te passen (eventueel betere remblokje maar dat is niet te zien als een echte aanpassing).

Ik ga het eens proberen om erbij te zijn de volgende keer ;)

Post Reply