Vroemdag evaluatie qua auto's..

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Vroemdag evaluatie qua auto's..

Post by q01z »

er staat nog nergens op het forum hoe de auto's het er nu echt vanaf hebben gebracht!

duss, evaluatie.. ik neem aan dat iedereen ondertussen al gekeken heeft?

wat zijn de ervaringen na een dag lang je AX mishandelen op een circuit..
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

no probs @all
alleen een km-teller die aan het overlijden/tikken is maar dat is echt toeval.

standaard remmerij heeft zich wederom goed gehouden.
(wel afgelopen weekend met een fles dot 3 gespeeld)
er is geen lak van de auto gesprongen bij het verwijderen van de stickers.
geen extreem warme motor. (ik zorg ook dat de kinderen het niet koud krijgen met mijn kachel aan)
EN ik was reuze blij met mijn 12 uur oude ruitenwisser.

Auto heeft gisterenochtend een goede wasbeurt gehad om 08:00 en om 08:30 stond hij met stickers @Bostik.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

's Middags had ik last van een forse trilling bij het remmen. Vooral linksvoor. Dat wiel was ook voelbaar nog heter dan het rechter voorwiel (al moest je daar je handen ook beter niet tegenaan houden).

Peter meldde dat hij aan het eind van zijn stint daar ook last van kreeg. We hebben 's middags het voorwiel er nog even af gehaald, maar daar was niks te zien.
Alles zat nog goed vast. Wel is flink wat roest van de schijf af geremd. :roll: Vermoedelijk was dat de oorzaak.
Terug naar huis geen last meer mee gehad, maar daar heb ik ook niet zo heftig meer geremd als op Zolder.

Ben van plan binnenkort nog eens wat braketests te doen. Kijken of het probleem weer de kop op duikt. Zo ja, de boel uit elkaar en nakijken.

Verder ging alles helemaal perfect. Auto hield zich uitstekend.
De Yokohama A539 hebben zich wel definitief gediskwalificeerd als serieuze regenband.... :lol:
Maar dat glibberen en glijden was op zichzelf ook wel heel leerzaam moet ik zeggen. Met zo weinig grip merk je wijzigingen in de balans bijvoorbeeld veel sneller. Interessant.
Vond het wat dat betreft wel jammer dat het in mijn stint steeds droger werd. Daarmee werd lomp hard rijden weer veel te makkelijk.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Tot halverwege de laatste ronde van de 1e sessie geen problemen. Hij liep erg mooi en hard. Ombouw naar carb is wat dat betreft geslaagd.

Halverwege de laatste ronde v.d. eerste sessie begon hij slecht te lopen laag in toeren. Best lastig met die bochten op het circuit. Vanaf ongeveer 3000 rpm liep hij weer als een trein. Op de terugweg heeft hij dus ook weer prima gelopen.

De remmen hebben het ook prima gehouden. Conversie naar geventileerd is dus ook een verstandige geweest.

Achteraf bleek dat er een paar boutjes losgelopen waren. Na deze weer goed vast gezet te hebben, is het probleem weer verdwenen.
Image Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Niets eigenlijk behalve dat hij zo nu en dan even te warm werd en de kachel aanmoest alsmede de versnelling in de chicane uit zijn 2 schoot (soms wel soms niet).

Blokje zelf deed het prima, remmen e.d ondanks dat ze beperkt zijn ook.
En tja regen.... dat gaat dus compleet niet samen met de first.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

maandag en dinsdag dik 1000km gereden in de ax waarvan 250km op zolder zelf zonder problemen (en 100liter euro 98 verder :roll: )

alleen de ventilator van de kachel begon wat te happeren.. maar na een magische schop van marc er tegen aan doet ie het weer :wink:

de ferrodo rembloken zijn echt super ! helemaal geen last gehad van fading enz kan ik iedereen aanraden!

wegligging is ook perfect, voorste banden ook, achterste wat minder zeker in de regen, (voor firestones, achter roadstones verklaard een hoop)

begin van de dag werd de auto niet echt warm later liep de meter op tegen de 100 graden en olie tegen de 125 graden aan.. maar met de kachel er bij ging het goed -> tijd voor een 106 radiateur

rijden in de regen is toch wel erg leerzaam omdat je zo mooi je grenzen kan opzoeken, wel een klein rondje gedraaid voor de ogen van peterm en citrofenwick :oops: maar ging gelukkig allemaal goed :)

op naar volgend jaar 8)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Auto ging prima, maar dat had Antoine al gepost. Alleen nog eens zien dat we het inhouden bovenin kunnen vinden.

Wel een flink zere keel door het open raampje en een zere kont door de onderin ergens klemmende stoel. Maar dat heb ik er graag voor over!


P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Ik heb eigenlijk de auto nog niet gezien na vroemdag :oops:
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Joris wrote:Ik heb eigenlijk de auto nog niet gezien na vroemdag :oops:
Eén gebroken veer: klik
En één koplamp is niet meer 100% apk waardig...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Robert
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 70
Joined: WedOct18, 2006 8:40:30 PM
Location: Eindhoven

vroemdag

Post by Robert »

mijn gti heeft het perfect gedaan .ik heb tijdens de vroemdag geen gekke dingen gemerkt ondanks dat ik hem gruwelijk mishandeld heb.dit zie je alleen aan mijn banden de rafels hangen eraan.

het rijden in de regen was wel leuk en op zijn tijd ook spannend als de auto een beetje begon te schuiven.

vorig jaar had ik twee kale banden ,koppakking eruit,remmen op ,bruine velgen.
dan mag ik dit jaar van geluk spreken dat er niks mis is .

volgend jaar is ie er weer mischien wel met een ander blokje.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Rio97 wrote:
Joris wrote:Ik heb eigenlijk de auto nog niet gezien na vroemdag :oops:
Eén gebroken veer: klik
En één koplamp is niet meer 100% apk waardig...
nee dat zal m boeien van die APK :D

he joris? ;)


@robert: als je dan dat nieuwe blokje klaarlegt en deze aan gort trapt :P
Image

Robert
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 70
Joined: WedOct18, 2006 8:40:30 PM
Location: Eindhoven

vroem

Post by Robert »

he marc das ook een idee

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

quote]

nee dat zal m boeien van die APK :D

he joris? ;)


[/quote]

Apk is commerciele onzin :evil:
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Zo te horen valt het dus wel mee, kan eigenlijk ook niet anders als de AXen in orde zijn, ga er maar eens over denken om volgend jaar mee te gaan :roll:

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

De mijne had het die dag zelf ook prima volgehouden,tot ik de parking afreed :P
Na een half uurtje snorren op autostrade is de aansluiting van mijn middendemper afgebroken en er was een skirtdeel aan het loskomen ook.
Beiden zijn al hersteld ondertussen.

Verder deed ie het super! De temperatuur is niet boven de 95 graden gegaan met de chauffage af! De olie moet best warm gekregen hebben, want hij had wat cartergassen uitgegooid op mijn motorblokje via de aansluiting naar de luchtfilter die niet zo vast zat.

Bandjes hebben het ook prima gedaan! Ik had de dag voordien naar de bandencentrale geweest om banden op mijn nieuwe velgen te leggen, en hij had er maar 2 meer in mijn maat. In zijn magazijn heeft hij dan nog 2 banden gevonden die ik gratis mocht gebruiken voor Vroemdag. (hij kent het event en wilde me er mee helpen :P)
Enkel was de wegligging niet super in de regen, en heb ik eenmaal een chicane nét gemist :oops: Ik ging een kwartiertje later nogmaals rechtdoor gaan op de chicane erna, en toen had ik de ingeving om aan mijn handrem te trekken om overstuur te krijgen, wat mij op de baan gehouden heeft! 8)

Remmerij hield het ook prima! Op het einde wat stinkende remblokken gehad, maar geen fading gemerkt. Mistlampen demonteren is een aanrader dus.

En de bilstein B8 schokdempers doen het gewoon super op circuit.

Gisterenavond wel een aandrijfas waarschijnlijk serieus naar de kl*ten gereden. Als ik achteruitrijd KRAAKT de homokineet gewoon. Moet er nog eens naar kijken want ik lig momenteel ziek in bed :roll:

Als het van mij afhangt doe ik volgend jaar zeker terug mee!
AX-kopen is verslavend.

Post Reply