Lekkende AX

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber

Lekkende AX

Post by Pixels66 »

Hallo,

Vandaag me ax door de carwash gegooid, maar het water stroomt(lees: stroomt zachtjes) gewoon langs me zijramen naar binnen, ook bij de klapruitjes, en de achterklep rechts...

hebben meer mensen hier last van, en wat hiertegen te doen?

groetjes Sander

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Geen last van. Maar dit moet een probleem met je rubbers zijn. Oftewel loop die allemaal ff goed na. Misschien zijn ze hardgeworden. Of uitgedroogd. Met siliconenspray hou je je rubbers mooi gangbaar.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

MartinoPositivo
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by MartinoPositivo »

Ik heb het probleem ook gehad met mijn achterklep, oplossing:

Haal het rubber van je auto af, plak een aantal lagen tape (ducktape in mijn geval) over de rand. Druk het rubber weer terug op z'n oude plaats, dit zal wel iets moeilijker terug gaan. Klep dicht.

Daarnaast heb ik ook eens lekkerij bij de bestuurdersdeur gehad, oplossing:

Deur openen, met knie of ander deel van je lichaam de deur tegenhouden, bovenste gedeelte van de deur beetpakken en een beetje naar binnen buigen/duwen. Let op! Een klein beetje buigen is voldoende! Niet te hard duwen/trekken dus. Deur sluiten.

Opnieuw testen bij de wasstraat of ie dicht is.

Probleem met achterraampjes kan ook opgelost worden met tape. Dit is de goedkoopste oplossing. Een duurdere oplossing is nieuwe rubbers kopen. Maar zolang ze er nog aardig uitzien, zou ik dit als oplossing kiezen.

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Pixels66 »

maandag ff naar de garage, ff laten fixen onder de garantie want dat vind ik niet kunnen....

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Ik heb wel eens last van het feit dat het raam aan de bestuurderszijde iets zakt om de een of andere vreemde reden. Bovenaan is ie dan niet helemaal dicht en loopt het water dus naar binnen.

Oplossing is simpel: gewoon raampje goed dichtdraaien voor je gaat wassen. Verder zou ik het qua rubbers niet weten, nog geen last van gehad.
AX GTI '91

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Pixels66 »

naar de garage geweest, die hebben het vuil er tussenuit gespoten, en rubbers ingevet, gaat weer goed :twisted:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Ik heb het ook bij het achteruit, als het regent heb ik een prive zwembad op de hoedenplank, grmbl.

Die rubber lijkt gewoon nog goed, maar hoe vet je rubber in dan?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Pixels66 »

heb een busje spuitolie gebruikt, kan je via de garage krijgen...

Post Reply