Bijna-buren.......

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Bijna-buren.......

Post by kevin.broke »

Ik & Misswibbel wonen in een woonwijk met rijtjeshuizen. Hier is het eigenlijk zo geregeld dat iedere 6 huizen 5 parkeerplaatsen hebben, en hier en daar zijn wat losse parkeerplaatjes ingepast, tegen de zijkant van een huizenblok aan ofzo.
Nu hebben we twee deuren verder (aan beide kanten) nieuwe buren gekregen die - net zoals wij - twee auto's hebben. De grote auto die ze hebben staat telkens voor hun deur, maar de kleine komt regelmatig voor onze deur terecht, tot irritatie van mij en/of Ellen, omdat we vaak wat aan het klussen zijn (voor de deur aan de auto's, of in het huis omdat er spullen uitgeladen moeten worden). Zo vroeg ik laatst al eens of buurvrouw haar auto weg kon zetten omdat ik een hoop zwaar spul uit moest laden (gietijzeren TU + bak, weegt wel wat!). Dat was nog geen probleem...

...maar het gaat ons toch een beetje irriteren als er telkens zo'n Polo voor onze deur staat terwijl wij ook twee auto's hebben en ook graag voor de deur parkeren. Dat terwijl de "vrije" parkeerplaatsen tegenover ons huis bijna altijd leeg zijn (op 1 plek voor ?f mijn auto ?f die van Ellen na - wij zetten altijd 1 auto voor de deur en eentje op een "vrije" plek) en net zo ver lopen voor hun.

Dus laatst eens vriendelijk gevraagd of zij 'm daar neer willen zetten... Volgens mij hebben we nu een kleine burenruzie :?

Is het normaal dat je de parkeerplaats voor je deur claimt of zijn wij nou zo gestoord??

>> Valt me wel op dat veel anderen het ook zo doen - primaire auto voor de deur en de andere auto aan de overkant of om de hoek..

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

tsja, 1 auto kan je voor de deur zetten meestal en de andere dan verderop ofzo

ik had vorige week in Nieuwegein bij m'n vriendin ook ruzie, een vrouw die vroeg of ik 'm aan de overkant wilde zetten (terwijl er geen parkeervakken zijn, maar gewoon aan de kant van de weg) en ik had een pesthumeur. Ik heb haar maar vriendelijk gezegt dat het vandaag niet haar geluksdag was want ze moest maarliefst 5meter verder lopen naar d'r auto 8)

kevin, bij jou is 't opzich gewoon openbare weg en je kan geen parkeerplaats claimen, 't zou alleen netjes zijn van je buren om die plek aan jou over te laten, maar ja...
1721 cc Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Wij hebben geen vaste plekken... Wel ruimte te kort. Mijn auto staat bijna altijd bij iemand voor de deur. Gewoon waar een plekkie is gooien we hem neer.

Heeft nooit problemen gegeven.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

ik zet hem ook gewoon ergens waar het uitkomt, zowel bij m'n ouders als bij m'n eigen huisje. Kheb wel vaak hetzelfde plekje, op een hoekje met aan de ene kant een muur. Dan zet ik hem strak langs de muur en is de volgende parkeerplek 0,5 meter verderop, ook geen kans op extra parkeerdeukjes.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

GTE wrote:kevin, bij jou is 't opzich gewoon openbare weg en je kan geen parkeerplaats claimen, 't zou alleen netjes zijn van je buren om die plek aan jou over te laten, maar ja...


zo dacht ik er dus ook over.. maar het is toch ook niet zo raar als we dat netjes vragen? begon zowaar aan mezelf te twijfelen >> die meid die daar woont stapte in bij haar moeder, keek superchagrijnig, en die moeder zei "tss, laat jij je dat zomaar zeggen?"

Dat vond ik dan wel weer lachwekkend :lol:

Tim @X
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 371
Joined: ThuJun12, 2003 6:16:05 PM
Location: Montfort (Limburg)

Post by Tim @X »

Ben ik blij dat ik in een gat woon waar niks gebeurt, we hebben hier thuis voldoende parkeerplaats voor 5 auto's :lol: tenminste dat denk ik, moet het nog eens uitproberen 8)
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face

Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear

Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain

Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!

dyane69
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 28
Joined: FriNov11, 2005 1:06:36 PM
Location: Sint-Oedenrode

Post by dyane69 »

Tja, ik heb een oprit waar wel 3 AX'en op passen (en dat bij een huurhuis ;)), dus parkeerproblemen ken ik niet.... Maar begrijp je frustratie wel, zou zelf ook zo reageren denk ik.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Pfff Nederlanders en hun parkeerplaatsjes... Dit is niet de eerste en zeker niet de laatste keer dat ik zo'n verhaal hoor.

Trouwens... Vanaf het huis van mijn buren is sinds kort een parkeerverbod omdat de weg te onoverzichtelijk werd. Het gevolg hiervan is dat de vies-groene Slopel Vivaro die altijd d??r voor de deur stond nu bij mij voor staat. 1 cm voorbij mijn oprit, zodat ik er niet meer fatsoenlijk uit kan draaien naar die kant :( Toch maar eens met ze praten als ik ze zie. En anders is er plan B: lekker mijn eigen auto daar neerzetten. :D

Maar Kev, ik begrijp dat het je frustreert, ik heb namelijk ook gezien waar je woont en voor de deur sleutelen is natuurlijk altijd lekkerder dan een stuk moeten lopen.....
(zoals een kennis mij vertelde: "Oooh maar het is toch heel makkelijk om te zorgen dat die auto daar niet meer gaat staan? Kraaienpootjes!" :D)
Kijk uit, een Cactussssss

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

pcrodent wrote:Trouwens... Vanaf het huis van mijn buren is sinds kort een parkeerverbod omdat de weg te onoverzichtelijk werd. Het gevolg hiervan is dat de vies-groene Slopel Vivaro die altijd d??r voor de deur stond nu bij mij voor staat. 1 cm voorbij mijn oprit, zodat ik er niet meer fatsoenlijk uit kan draaien naar die kant :( Toch maar eens met ze praten als ik ze zie. En anders is er plan B: lekker mijn eigen auto daar neerzetten. :D


Nah dan is 't dat 'n slopel is nog niet zo heel erg... maar alsie dan voor je raam = uitzicht staat, en hopeloos in de weg :roll: verbranden dat ding :twisted:

En sjah hier in de straat is 't ook hel 's avonds. Maarja dat heb je als iedereen z'n bedrijfsbus meeneemt he (staan soms wel eens 3 bussen van 't zelfde aannemersbedrijf... carpool hint hint :roll: ), en er gewoon te weinig parkeerplaatsen zijn....

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Glenn@nl wrote:carpool hint hint :roll:


Carpoolen doe je van thuis naar werk, niet andersom ;)

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

kakanox wrote:
Glenn@nl wrote:carpool hint hint :roll:


Carpoolen doe je van thuis naar werk, niet andersom ;)


Hoe kom je dan weer thuis :?
Kijk uit, een Cactussssss

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

kl*te, en proberen in goed fatsoen op te lossen!

Heb een hectare parkeer gelegenheid rond het huis dus klagen mag ik niet, maar snap wel dat t irritant is !!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Da's zeker irritant kev. Veel mensen weten echt niet wat goed fatsoen is...

Bij ons tegenover zit ee kleuterschool, dus sochtends is het een komen en gaan van auto's.
Maar soms parkeren mensen dus VOOR onze uitrit, en kan ik sochtens niet weg. "ja ik was maar 5 minuten weg". Toch irritant als je 's ochtens weg wil en je kan er nie uit.

Heb al een keer een auto weggeduwd die op stuurslot maar niet op de handrem stond. Hij ging zo achteruit in een bocht de weg op en stond toen dus iedereen te blokkeren. Maar ik kon tenminste weg. :twisted:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

pcrodent wrote:
kakanox wrote:
Glenn@nl wrote:carpool hint hint :roll:


Carpoolen doe je van thuis naar werk, niet andersom ;)


Hoe kom je dan weer thuis :?


we zijn weer wakker zeker joost? :D

@kev: heel irritant idd.. je hebt welliswaar geen 'recht' op die parkeerplaats maar het zou wel zo netjes zijn als hun zich net als de rest vd straat zich netjes zouden gedragen en de 2e auto op de daarvoor bestemde plek zetten!

andere buren die hetzelfde probleem hebben?
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

daar wist ik wel een oplossing voor, daar stond een week lang 2 axen voor 2 voordeuren
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

me auto staat soms wel is 2 straten verder, of gewoon op de stoep als de parkeercontroleur niet langsloopt, na 18.00 dus of zondags.

best lastig, maar meestal staat ie op de stoep voor laden en lossen van bullcrap :lol:

als de buren of de buren daarnaast hun auto er niet al gezet hebben, tevens hebben we een soort slagknik in de straat waardoor er paaltjes enzo staan en een paar mensen dus hun auto niet precies in parkeervak voor hun deur of op de stoep voor hun deur kunnen zetten.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Dirk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 211
Joined: SatNov06, 2004 2:55:32 PM
Location: Utrecht

Post by Dirk »

Dit klingt als een luxe probleem. Ik moet vaak een kwartier rijden voordat ik een parkeerplekje heb. Ben dus allang blij als ie bij in de straat kan staan en niet 3 wijken verderop. :shock:
Tis maar wat je gewend bent natuurlijk.....

Post Reply