Vandaag een rit gemaakt van Delft naar Amsterdam. Alles ging zoals gewoonlijk prima, echter aan het einde vd rit op ring Adam west was er file waar ik in kwam. Na ruim 10 min file viel het me op dat ik nog steeds geen fan hoorde/voelde. Na ongeveer 15 min ging mn temp lampje branden en werd ik dus behoorlijk zenuwachtig. Aangezien ik nog maar 400m van mn afrit af was, ben ik langs de file rustig richting afrit gaan rijden over de vluchtstrook, eenmaal onderaan de afrit ging het lampje weer uit. Ik heb in mn spiegel gekeken en zag op de plek waar ik een tijd stil had gestaan wat vloeistof liggen maar niet extreem veel. Ik heb inmiddels ongeveer 6dl bijgevuld tot ie weer vol was. Nu heb ik een aantal vragen:
1. Ik vroeg me af of die 6dl genoeg is, of dat dat de inhoud is van het expansie reservoir, waardoor er nu lucht in het daadwerkelijke systeem is gekomen en ik dus opnieuw moet ontluchten.
2. Om de oorzaak te vinden heb ik de aansluiting op de radiator eraf gehaald en kortgesloten. De fan ging NIET draaien (contact aan) Dit verteld mij dat het probleem OF in de fan zelf zit die kapot is, OF bijv in de kabelboom?? Heeft iemand voor mij een test waardoor ik dit kan bepalen? Ik heb een multimeter hier, maar verder geen gereedschap.
3. Wat is de beste manier om te repareren? Ik ga ervanuit dat de sender (de temp sensor in de radiator) die het signaal schakelt naar de fan het dus nog wel zal doen. De fan zelf is dus kapot gok ik? Is er een gemakkelijkere manier om dat te checken dan de complete fan meteen vervangen?
4. Is er een manier om met die multimeter bijv de kabels door te meten waardoor ik weet dat er bijv geen kabelbreuk is? Ik ben niet goed met electriek, dus als iemand weet hoe dat moet leg het me uit op de dummie-manier

tnx voor jullie hulp!