Hoi,
Afgelopen zaterdag heb ik een nieuwe themostaat geplaatst in onze ax.
Vervolgens volgens de hier op de site beschreven plan alles ontlucht en koelvloeistof bijgevult.
Dus Temsensor ecu eruit. bijvullen totdat er vloeistof uitkomt, dan sensor erin radiateur weer afgesloten en daarna het ventie afgesloten.
Ik heb nu het probleem dat het vloeistof niet rondgepompt word. Ook wordt de auto niet watrm van binnen. Wanneer ik bij lopende motor het ventiel open draai komt daar hete lucht uit en word alle warm. Dit duurt dan een paar minuutjes en het is weer over. Doe je weer het ventiel open doet ie hetzelfde weer.
Ik zelf denk dat er nog lucht inzit. Zoa ja, hoe krijg ik dat eruit?
Groet'n,
Albert
Ontluchten
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master Spammer
Je bent de belangrijkste ontluchtingsnippel vergeten als ik het goed lees.
Namelijk die van de kachelradiator. Dit nippeltje zit helemaal tegen het schutbord achterin op je bovenste kachelslang. Tis net een plat fietsventieldopje.
Als je het niet kunt vinden; volg de dunne slang die van je thermostaathuis naar achteren loopt. Daar gaan er op een gegeven moment 2 dunne slangen de kabine in. Op een van die 2 zit dus dat dopje.
Ontlucht deze met draaiende motor. Dus motor starten, dopje open, beetje gas geven totdat er echt alleen maar water uit komt en geen lucht meer. Dan dopje dicht.
Suc6!
Namelijk die van de kachelradiator. Dit nippeltje zit helemaal tegen het schutbord achterin op je bovenste kachelslang. Tis net een plat fietsventieldopje.
Als je het niet kunt vinden; volg de dunne slang die van je thermostaathuis naar achteren loopt. Daar gaan er op een gegeven moment 2 dunne slangen de kabine in. Op een van die 2 zit dus dat dopje.
Ontlucht deze met draaiende motor. Dus motor starten, dopje open, beetje gas geven totdat er echt alleen maar water uit komt en geen lucht meer. Dan dopje dicht.
Suc6!
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)