bumper spuiten

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber

bumper spuiten

Post by Tommmm »

Na een iets te weinig sturende vriendin en een iets te krappe parkeerplaats heb ik nu een scheve bumper onder de auto hangen. Deze is meegespoten dus dat wordt de nieuwe dus ook weer. Wilde er toch al iets anders onder hebben dus dan komt dat mooi uit. het is een bumper van een GT (ja staat bij te koop) en ik wil deze dus ook spuiten. maar hoe moet dit? zal wel zijn: schuren (welke korrel) , plamuren (welke plamuur en waar op letten???) schuren, spuiten (welke verf en waar op letten.) wie kan me helpen. wil het graag leren en heb daar nu mooi de mogelijkheid voor.
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,

To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.

Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Tommmm »

niemand?
vervangen:

To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Momento... ben momenteel ff druk met de Chilli con carne.....(maken...dus niet :pottytrain4: )

Alskutnietvergeet kom ik er vanaaf nog op terug....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Tommmm »

oke smakelijk eten dan. altijd goed weg te krijgen dat spul.
vervangen:

To do:

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Belofte maakt schuld :wink:

Als je de bumper glad wil hebben dan moet je spuitplamuur gebruiken, motip ben ik persoonlijk goed over te spreken, alabastine vind ik troep in dit geval.

Dit is mijn manier... het kan zijn dat andere mensen het anders doen....

1. Bumper wassen.
2. Bumper vetvrij maken
3. Bumper inspuiten met kunstof pruimer (Niet vergeten !!)
4. Spuitplamuur aanbrengen, en goed laten drogen (een nacht ofzo)
5. Schuren met een middelgrove schuurpapier
6. (om een gladder resultaat te behalen nog een keer inspuiten met spuitplamuur.)
7. Waterproof schuren of iig met fijn schuurpapier.....(aantal korrel weet ik niet,......ik pak altijd wat mijn gevoel zegt :wink:
8. Laklaag aanbrengen...
9.laklaag aanbrengen.... niet te kort en niet te lang wachten.
10. laklaag aanbrengen....niet te kort en niet te lang wachten.
11. Vernislaag aanbrengen

Verdere tips.

Zorg voor een stofvrije en lieftst kamertemperatuur of warmere ruimte.
gooi een paar emmers water over de vloer tegen het opstuiven van eventueel stof.
Maak de lakbussen een beetje warm, hierdoor wordt de lak dunner en de nevel fijner.
neem de tijd.
Tussen het spuiten door niet te veel heen en weer lopen.
Druipers nooit weg proberen te spuiten (een druiper moet je als de lak droog is nog even opschuren waarna je een vernislaag er overheen zet)
Spuitbussen kan je het beste van hetzelfde merk nemen...
Goed schudden voor spuiten en uikijken met spuitbussen die bijna leeg zijn.... je kan wel eens grove nevelspatten krijgen.

Suc6 !!!
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Tommmm »

dat is duidelijk. een bumper die al gespoten is kan na gewoon schuren gewoon overgespoten worden?
vervangen:

To do:

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Dat kan heel goed.

Belangrijkste is een mooie windstille (stof!) en warme plek om lekker je gang te kunnen gaan.
Ik ben afgelopen zomer gewoon lekker aan de slag gegaan op mijn balkon.

Een bumper is een mooi project om het spuiten en de do's en dont's 's lekker onder de knie te krijgen. Rock's heeft de juiste volgorde aangegeven, zie evt ook de FAQ, verder is het toch een beetje op gevoel en ervaring opbouwen.
De eerste keer had ik ook allemaal flutters die begonnen te druipen... volgende dag ff opschuren en hoppa, nog een keer proberen ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Tommmm »

Dan bewaar ik dit projectje mooi tot de zomer. off iig niet van dit k*tweer. De orgenele bumper zal wel blijven hangen tot die tijd. bedankt en jullie zullie vanzelf het resultaat zien.
vervangen:

To do:

Post Reply