Hoi Hoi
Ben nieuw Hiero..Check m'n wie is wie maar..
En val maar gelijk binnen met een vraagje omtrend het rijgedrag.
Ik vind namelijk de koppeling vrij hoog aanrijpen en slecht te doseren.
nu is er volgends het onderhoudsboekje in december 2005 een dieuwe druklager in gegaan, en vroeg ik me zo af of het gewoon nieuwegeid is of dat een axje nu eenmaal zo rijd
mischien een domme vraag maar aangezien mijn vorige auto een mitsu was en erg ahum ahum "gladjes reed" (dit niet om de ax zwart te maken )
de koppelings platen zijn in iedergeval dik in orde want zelfs in zijn 3 en de handrem erop wil hij nog vermogen op de wieltjes kwijt.
Zou ik mischien het aangrijppunt kunnen verstelen of is het gewoon maar afwachten wat hij doet na een paar 100KM?
Beetje Schokkerig
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Het aangrijppunt is te verstellen maar het traject waarover ie aangrijpt ("doseren") niet volgens mij. Mijn koppeling grijpt ook hoog aan en is slechts met wat concentratie echt te doseren, maar daar ben ik inmiddels aan gewend. Ik rijd er gewoon mee door, als ie op is merk ik dat vanzelf wel...
Kijk uit, een Cactussssss
Zal een kwestie van wennen zijn. Ik merk eigenlijk weinig tot geen verschil als ik in andere auto's rij.
Kijk het eens een maandje aan. Als het je dan niet meer iriteert... Dan was het gewenning.
Kijk het eens een maandje aan. Als het je dan niet meer iriteert... Dan was het gewenning.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Aangrijpmoment is zeker te stellen. Kijk maar tussen je accu en motorblok naar beneden, daar zie je de koppelingshandel met daaraan de koppelingskabel. Daar kan je deze verstellen met een schroefje. (je stelt in princiepe de kabel).
Als je het niet kan vindne laat dan iemand de koppeling bedienen, wat er beweegt, daar moet je zijn
Als je het niet kan vindne laat dan iemand de koppeling bedienen, wat er beweegt, daar moet je zijn
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 79
- Joined: ThuMar02, 2006 8:47:06 PM
- Location: Spijkenisse
- Contact:
Ja maar het geeft het gevoel dat het blok een opdonder krijgt bij het schakelen
Tis echt van KLAP en we hebben gekoppeld.. en dat geeft me een schok.
Alsof het blok gewoon te veel heen en weer schommelt.
Mischien mijn motorsteun die niet helemaal jofel meer is?
aleen is er niks geks aan te zien ofzo.
Maar ik kan het ook overdrijven hoor.. tis natuurlijk een superlicht wagentje en dat voel je veel meer als er vermogen op de wieltjes wordt gegooid
Maar inderdaad het is maar een heel kort moment van koppelen.
Mischien dan toch het nieuwe druklager dat ingerdeden moet worden.
Tis een kwestie van factoren geloof ik
Tis echt van KLAP en we hebben gekoppeld.. en dat geeft me een schok.
Alsof het blok gewoon te veel heen en weer schommelt.
Mischien mijn motorsteun die niet helemaal jofel meer is?
aleen is er niks geks aan te zien ofzo.
Maar ik kan het ook overdrijven hoor.. tis natuurlijk een superlicht wagentje en dat voel je veel meer als er vermogen op de wieltjes wordt gegooid
Maar inderdaad het is maar een heel kort moment van koppelen.
Mischien dan toch het nieuwe druklager dat ingerdeden moet worden.
Tis een kwestie van factoren geloof ik
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 79
- Joined: ThuMar02, 2006 8:47:06 PM
- Location: Spijkenisse
- Contact:
Kakelbont wrote:Aangrijpmoment is zeker te stellen. Kijk maar tussen je accu en motorblok naar beneden, daar zie je de koppelingshandel met daaraan de koppelingskabel. Daar kan je deze verstellen met een schroefje. (je stelt in princiepe de kabel).
Als je het niet kan vindne laat dan iemand de koppeling bedienen, wat er beweegt, daar moet je zijn
Zal het eens proberen dan
gaat wel lukken denk ik thnx