Ik heb een vraagje. Ik heb pas een AX gekocht. Hij heeft problemen met starten en het lampje van de katalysator brand. Als ik even gereden heb slaat ie niet meer af maar het lampje blijft branden. Heeft er iemand raad of moet ik meteen naar een garage rijden
Groetjes Seth
controle lampje van de katalysator
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Welkom op het forum! Het lampje dat je ziet is van de rijcomputer (ik weet het, het plaatje is verwarrend...). Deze heeft een (ernstige) storing geconstateerd en dus brandt het lampje. Je kunt de ECU zelf uitlezen, dit staat beschreven in het kluwer autotechnisch handboek elders op het forum. Verder staat het in de Vraagbaak (boekje) en ik denk ook in de Haynes die in de FAQ te downloaden is.
Als je hem zelf uitleest weet je ongeveer wat er mis is. Afhankelijk van hoe technisch je bent kun je het dan zelf of met hulp (van het forum) verhelpen. Een (Citro?n-)garage heeft apparatuur waarmee ze heel gedetailleerd kunnen uitlezen.
Ik verplaats je topic naar Technisch
Als je hem zelf uitleest weet je ongeveer wat er mis is. Afhankelijk van hoe technisch je bent kun je het dan zelf of met hulp (van het forum) verhelpen. Een (Citro?n-)garage heeft apparatuur waarmee ze heel gedetailleerd kunnen uitlezen.
Last edited by pcrodent on WedFeb15, 2006 8:50:06 PM, edited 1 time in total.
Kijk uit, een Cactussssss
pcrodent wrote:Welkom op het forum! Het lampje dat je ziet is van de rijcomputer (ik weet het, het plaatje is verwarrend...). Deze heeft een (ernstige) storing geconstateerd en dus brandt het lampje. Je kunt de ECU zelf uitlezen, dit staat beschreven in het kluwer autotechnisch handboek elders op het forum. Verder staat het in de Vraagbaak (boekje) en ik denk ook in de Haynes die in de FAQ te downloaden is.
Zo weer ik heb de topic weer gevonden
Ik heb in t boekje gekeken en t plaatje lijkt op de pot van een uitlaat. Ik ben echt een leek en wat dat betreft kunnen ze me dan ook vanalles wijsmaken. Maar er stond in t boekje dat als ie rood brand je de auto stil moet zetten en naar de dichtsbijzijnde Citroengarage moet gaan dus ik rijd er maar niet mee nu(voor ik meer kapot rijd dan er al kapot is)
Dank je voor je linkjes ik zal daar eens kijken.
Groetjes Sethje