Zaken checken na lange stilstand?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Zaken checken na lange stilstand?

Post by mpm »

Ik ontdekte een dag ofzo na aanschaf, groene aanslag op bepaalde delen van de AX. (Had ik bij eerste proefrit niet gezien.) Daarom denk ik dat ie nogal lang stil heeft gestaan, voor mijn aankoop.

1. Al eerder gehoord: je benzinetank kan opeens hard gaan roesten (binnenkant) als ie lang stilstaat.
2. Al gemerkt: de auto hield in bij 't terugschakelen/afremmen. Gaf je dan weer gas, dan deed de auto niks/hield erg in en opeens met een schok door de hele auto, trok ie weer op. De monteur had 'm even een ritje mee en had 'm eens 'flink op de staart getrapt' (ik dacht dat ?kzelf wel vlot reed, maar dat valt blijkbaar wel mee :?:), en toen was 't weer over :?.

Zijn er verder bepaalde zaken waar ik op moet letten of zelfs eigenlijk moet vervangen, na een lange stilstand? Benzinefilters bijv? (Accu werkt i.i.g. prima.)
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

kunstof tank roest niet

echter kunnen leidingen wel poreus worden.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

als je auto lang stil heeft gestaan altijd controleren of er wel wielen onderzitten..

maar volgens mij heb je dr wel mee gereden, en ze rijden niet zo goed op bierkratjes

*nutteloos antwoord*
Image

Flamme
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Flamme »

zo lang alles werkt hoef je niks te checken. wel kan na lange stilstand de troep in tank zinken naar bodem en dat je eerder je benzine filter vol hebt zitten, dus niet je tank helemaal kats leeg rijden maar gewoon bij 1/6 gaan tanken ofzo bedenk wat leuks :P
ook de benzine die al die tijd in de tank heeft gezeten heeft zijn kracht verloren maar denk dat je inmiddels al weer getankt hebt :)
:twisted: Manipuleren kun je leren :twisted:

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by mpm »

Joost wrote:(1)kunstof tank roest niet
(2)echter kunnen leidingen wel poreus worden.

(1) Ah, goed nieuws is altijd leuk.
(2) Gaat dat harder bij langdurige stilstand dan bij normaal gebruik?
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Eriks »

een paar keer hard remmen om je remmen weer roestvrij te maken.

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

q01z wrote:als je auto lang stil heeft gestaan altijd controleren of er wel wielen onderzitten..

maar volgens mij heb je dr wel mee gereden, en ze rijden niet zo goed op bierkratjes

*nutteloos antwoord*

help je me ook weer overeind? ik val hier van me bureaustoel van t lachen, whahaaha :lol: :lol: :lol: :o
Spreken is goud, Ductape is zilver.

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by mpm »

Ben nu ruim een jaar verder, heb 't nog 's een paar keer gehad (1e halfjaar ofzo) dat ie inhield, daarna niet meer.
M'n Spot is ter ziele...

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

REMMEN zijn belangrijk! leidingen enzo checken.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

...en check het binnenwerk van je achterremmen!
Die boel wil na een tijd stilstaan nog wel eens stevig gaan roesten, waardoor de boel niet soepel meer werkt en na een paar keer remmen aan gaat / blijft lopen (eigen ervaring met m'n dieseltje :roll: ).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by mpm »

Hmm nu je over de remmen begint... M'n vorige remblokken waren snel op, omdat er iets bleef haken of niet goed was, zei de garage. Ze gaven me trouwens nog gratis nieuwe blokjes (was tijdens 't vervangen van mijn gebroken achteras), want de vorigen kwamen ook bij hun weg.
Ik moest nog eens terugkomen om de boel opnieuw eens te laten bekijken. Moet ik de komende week maar eens gauw doen...

Al is 't verder de vraag of 't nog veel te maken heeft met 't evt. vrij lange stilstaan, want de remblokjes waren pas na een maandje of 8 versleten na mijn aanschaf van de AX. En roesten remmen trouwens harder als je stilstaat? Ik zou eerder 't tegengestelde verwachten, als je rijdt krijg je wel spatwater en als je stilstaat niet.
M'n Spot is ter ziele...

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Dat spatwater is er meteen weer af als je rijd. Meestal zijn je schijven nogal heet. En zoniet draaien ze zo hard dat het water er direct afvliegt.

Dus ze roest VEEL harder als je stilstaat.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Post Reply