Hallo mede AX-ers,
Sinds kort is mijn vrouw eigenaar van een AX GT carburateur versie bouwjaar 1989.
De voetpakking van de carburateur moet vervangen worden, en de carb moet schoongemaakt worden. De voetpakking moet ik bestellen......maar men vraagt welke type carb erop zit. Dit kan ik echter niet vinden.......de buitenkant is roetzwart. Weet iemand welke carb hier gemonteerd is.......Weber of Solex.......en typenummer......het is een rechthoekige voetpakking.
Heeft iemand tevens afstelgegevens betreffende de CO en stationair? Kan de schroeven niet vinden.......vraagbaak dit type ook niet.
vriendelijke groet en bij voorbaat dank
Jeroen
Carburateur AX GT 1989
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Welkom nieuw AX lid
ey Jeroen
als het goed is heb je een Solex 32-34 Z2
deze zijn op 2 vershcillende manieren geleverd. maar in beide gevallen moet je voor het stationair mengsel achter de gashendel zijn, pak een klein schroevendraaiertje en dan vlak boven de voetpakking, zit er een gaatje, met daarin een schroefje.. die is voor het stationair mengsel.
ook kan er aan de andere kant vd carb nog een schroef zitten waarmee je het stationair mengsel van valse lucht kan voorzien, bij mij zit hier echter een electronisch geregelde plunjer en volgens mij hoort dat officieel zo te zitten.
de carb reinigen kan uiteraard met een kwastje benzine of iets dergelijks, als je dan toch gaat beginnen, schroef m voorzichtig helemaal open, dan kan je ook gelijk de vlotterhoogte controleren en alle spelingen even nalopen alles goed schoonmaken.
zou ik dan mogen weten waar je die pakkingen vandaan gaat halen? ik hergebruik ze namelijk maar mijn pakking is gescheurt in mijn beide carbs. (bij mij gaat het dan om de papieren pakking die tussen het bovenste/onderste gedeelte vd carb zit)
succes
als het goed is heb je een Solex 32-34 Z2
deze zijn op 2 vershcillende manieren geleverd. maar in beide gevallen moet je voor het stationair mengsel achter de gashendel zijn, pak een klein schroevendraaiertje en dan vlak boven de voetpakking, zit er een gaatje, met daarin een schroefje.. die is voor het stationair mengsel.
ook kan er aan de andere kant vd carb nog een schroef zitten waarmee je het stationair mengsel van valse lucht kan voorzien, bij mij zit hier echter een electronisch geregelde plunjer en volgens mij hoort dat officieel zo te zitten.
de carb reinigen kan uiteraard met een kwastje benzine of iets dergelijks, als je dan toch gaat beginnen, schroef m voorzichtig helemaal open, dan kan je ook gelijk de vlotterhoogte controleren en alle spelingen even nalopen alles goed schoonmaken.
zou ik dan mogen weten waar je die pakkingen vandaan gaat halen? ik hergebruik ze namelijk maar mijn pakking is gescheurt in mijn beide carbs. (bij mij gaat het dan om de papieren pakking die tussen het bovenste/onderste gedeelte vd carb zit)
succes
-
- Welkom nieuw AX lid
Carb GT 1989
Hallo q01z,
Bedankt voor je antwoord,
ik bestel de pakking gewoon bij Citroen.....deze laten hem uit Frankrijk overkomen.....tegenwoordig is er niet veel op voorraad wat oudere types betreft. Als het me gelukt is.......laat ik het je weten via dit forum
groet Jeroen
Bedankt voor je antwoord,
ik bestel de pakking gewoon bij Citroen.....deze laten hem uit Frankrijk overkomen.....tegenwoordig is er niet veel op voorraad wat oudere types betreft. Als het me gelukt is.......laat ik het je weten via dit forum
groet Jeroen
-
- Welkom nieuw AX lid
Carburateur
Een injectie motor heeft geen carburateur
groet Jeroen
groet Jeroen
q01z wrote:de carb reinigen kan uiteraard met een kwastje benzine of iets dergelijks, als je dan toch gaat beginnen, schroef m voorzichtig helemaal open, dan kan je ook gelijk de vlotterhoogte controleren en alle spelingen even nalopen alles goed schoonmaken.
Vandaag een cursus Carb. afstellen gehad van KrazyV8Wuppo, mijn hoofd klopt nog om alle info te verwerken
Hij raadde schoonmaken met benzine af, de carb schoonweken in petroleum (blanke lampenolie) en dan schoonspoelen met wasbenzine.
Xantia 1.9D Sensation (Import)