roest...ruitje moet eruit
Moderator: webmasters
roest...ruitje moet eruit
Ben bezig met de roestplekjes. Nu blijkt het ruitje toch wel een probleem. Onder het ruitje zit namelijk een gat. Om het bij te werken moet het ruitje eruit.Heeft iemand enig idee hoe ik die ruit eruit krijg? en als hij eruit is hoe krijg ik hem dan weer terug erin?
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
Welke ruit gaat het precies over?
Achterruitjes zitten slecht met 3 torxjes vast.
De ramen in de voordeuren zijn wat vervelender.
Dan moet je je deurpanelen eraf halen. Je raamrubbers eraf halen.
De raambediening losmaken zodat de ruit vrij in je deur heen en weer kan gaan. En dan via omhoog eruit tillen.
Goed te doen als je een standaard deurpaneel hebt. (maar blijft k*t)
Kleine ruitje in je deur zou ik niet weten.
Achterruitjes zitten slecht met 3 torxjes vast.
De ramen in de voordeuren zijn wat vervelender.
Dan moet je je deurpanelen eraf halen. Je raamrubbers eraf halen.
De raambediening losmaken zodat de ruit vrij in je deur heen en weer kan gaan. En dan via omhoog eruit tillen.
Goed te doen als je een standaard deurpaneel hebt. (maar blijft k*t)
Kleine ruitje in je deur zou ik niet weten.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Mark wrote:Welke ruit gaat het precies over?
Achterruitjes zitten slecht met 3 torxjes vast.
De ramen in de voordeuren zijn wat vervelender.
Dan moet je je deurpanelen eraf halen. Je raamrubbers eraf halen.
De raambediening losmaken zodat de ruit vrij in je deur heen en weer kan gaan. En dan via omhoog eruit tillen.
Goed te doen als je een standaard deurpaneel hebt. (maar blijft k*t)
Kleine ruitje in je deur zou ik niet weten.
het betreft een vaste zijruit (Achter)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Heel simpel (maar nog simpeler als je met z'n 2e bent:)) Je zet het rubber om het glas. Je trekt een elktradraad door het gleufje aan de buitenkant van het rubber. Je plaatst het raam (met het rubber) tegen de auto, het makkelijkste is als je al een paar hoekjes op zijn plek weet te zetten. Vervolgens trekt iemand aan de binnenkant van de auto aan de draad waardoor de rubberen rand over het ijzer heen getrokken wordt. Vaag verhaal, maar in principe vrij simpel.
Voorste kleine ruitjes haal je er uit door het plastic tussenschotje/geval ter verwijderen. Aan de bovenkant van de deur zit deze vast met een schroef, deze eerste losmaken en dan het ding er uit trekken. Wel opletten dat er aan de onderkant niks afbreekt! Niet naar rechts/links bewegen dus. Eerst de spijl voorzichtig uit de deurrand schuiven dus en dan naar boven trekken. Vervolgens kun je het zeiraampje er incl. rubber zo uit schuiven.
Voorste kleine ruitjes haal je er uit door het plastic tussenschotje/geval ter verwijderen. Aan de bovenkant van de deur zit deze vast met een schroef, deze eerste losmaken en dan het ding er uit trekken. Wel opletten dat er aan de onderkant niks afbreekt! Niet naar rechts/links bewegen dus. Eerst de spijl voorzichtig uit de deurrand schuiven dus en dan naar boven trekken. Vervolgens kun je het zeiraampje er incl. rubber zo uit schuiven.
Figuur wrote:Heel simpel (maar nog simpeler als je met z'n 2e bent:)) Je zet het rubber om het glas. Je trekt een elktradraad door het gleufje aan de buitenkant van het rubber. Je plaatst het raam (met het rubber) tegen de auto, het makkelijkste is als je al een paar hoekjes op zijn plek weet te zetten. Vervolgens trekt iemand aan de binnenkant van de auto aan de draad waardoor de rubberen rand over het ijzer heen getrokken wordt. Vaag verhaal, maar in principe vrij simpel..
Erin zetten gaat nog makkelijker als je de rand waarover het rubber valt ff inspuit met wat tectyl ML Dan is je rand gelijk voor de eerste jaren goed beschermd tegen roest, maar een nog groter voordeel is, dat je rubber er gemakkelijker er weer in glijdt.
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... light=ruit
Succes ermee!
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"
Het zal wel aan mij liggen...maar begrijp er niks van! Rubber achter metaal uitkomen???
Mss omdat ik ook geen voorstelling kan maken hoe rubber en ruit in elkaar zitten. Maar ik las bij de link...in de koets gaan liggen en de ruit met je voeten eruit drukken...valt hij dan kapot ???
Vandaag heb ik andere gaatjes dichtgesmeerd met glasvezelplamuur..wat een k spul! Ook al geschuurd...morgen bijlakken. Mijn ax wordt de mooiste van allemaal
Mss omdat ik ook geen voorstelling kan maken hoe rubber en ruit in elkaar zitten. Maar ik las bij de link...in de koets gaan liggen en de ruit met je voeten eruit drukken...valt hij dan kapot ???
Vandaag heb ik andere gaatjes dichtgesmeerd met glasvezelplamuur..wat een k spul! Ook al geschuurd...morgen bijlakken. Mijn ax wordt de mooiste van allemaal

nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!