Wielbouten Lichtmetaal en Stalen velg

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Wielbouten Lichtmetaal en Stalen velg

Post by Mark »

Net een setje stalen velgen opgehaald.

Hoor ik opeens verhalen dat er verschil zit in de bouten tussen een LM velg en een stalen velg.

Heb geen zin om nieuwe bouten te kopen.

Foto'tje van mijn huidige bouten:

Image

Is het enige verschil tussen een stalen velg bout de lengte van de draad?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

LM heeft idd iets langere bouten nodig.....

Volgens mij heb ik ook nog wel een stapeltje bouten voor stalen wielen liggen....

De mensen die met LM rijden moeten ook eigenlijk een setje bij hun hebben in geval van het lekrijden en monteren van reservewiel...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

uhm ik heb van die standaard first velgen (zie avatar) maar heb de gewone stalen velg bouten gebruikt. Ben ik nou heel fout bezig dan?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Bouten voor LM zijn inderdaad langer. Ik heb bouten van een ZX erin zitten, bij de velgen gekregen van q01z.

Rock's, Citrosan was op zoek naar 6 staal-bouten, als je ze over hebt misschien een goed doel voor ze :)
Kijk uit, een Cactussssss

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

Rock's wrote:LM heeft idd iets langere bouten nodig.....

Volgens mij heb ik ook nog wel een stapeltje bouten voor stalen wielen liggen....

De mensen die met LM rijden moeten ook eigenlijk een setje bij hun hebben in geval van het lekrijden en monteren van reservewiel...

Ik kreeg afgelopen zaterdag idd het reservewiel niet eens een klein beetje vast... kon net zo goed zonder bouten gaan rijden. :oops:
Saxo bouten zijn dus echt te lang.

Maar op met de bouten van de originele LM-velgen kon ik wel gewoon een reservewiel monteren. Maar goed, met het reservewiel rijd je doorgaans toch niet echt lang rond.

Enneh, Joost... dat had ik idd ook toen ik die velgen nog had! Die ZX bouten zijn net een heel klein beetje langer dan de originele AX GT bouten :wink:
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

@mark: toch maar setje gewone bouten gaan halen hoor! ;)

zeker als je een lekke band krijgt! ;)

@kakelbont: volgens mij kan het met first velgjes wel.. als het niet had gekunt had je het wel gemerkt ;)
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

pcrodent wrote:
Rock's, Citrosan was op zoek naar 6 staal-bouten, als je ze over hebt misschien een goed doel voor ze :)

Ze w88 ook op een goed doel....., maar Citrosan wou er niet te ver voor rijden, en mark woont vlak bij mij (en bij de mc donalds :wink: )

Als ik ze nog heb wil Mark mogelijk wel ruilen voor een mc kroket of hamburger :jump:
Image

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

ik heb ook andere bouten (langere met minder brede kop) voor mijn lmv en een setje originele achterin liggen voor het geval ik een lekke band krijg.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Kakelbont wrote:uhm ik heb van die standaard first velgen (zie avatar) maar heb de gewone stalen velg bouten gebruikt. Ben ik nou heel fout bezig dan?

Die passen volgens mij gewoon goed met de LM velgen, iets kort, maar is volgens de bendenzaak wel goed.

De stalen velgen hebben een andere rand dr in zitten, die lopen niet zoals op de foto van Mark schuin, maar met een ronding, en die passen dus niet lekker, dus voor staal de originele bouten gebruiken, en voor het originele LM ook de originele bouten pakken

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Die bout op de foto zitten nu in mijn AEZ ECCO velgen. Die kreeg ik er toen bij.

Maar ze zijn identiek aan mijn originele FIRST velgen. Dat was ook LM.

En ik heb toch met deze bouten 2x mijn reservewiel erop gezet. En nooit problemen gehad.

Dat konische gedeelte kan nooit door het gat in de stalen velg heen komen. Het zou dus wel gewoon goed klemmen.

@ Rock. Is een idee. Dan ben ik ook van het probleem af.

Maar wat zouden nieuwe bouten kosten? Zijn er maar 12. En lijkt me dat die dingen nou ook niet echt duur zijn.

BTW: Een gemiddeld mens denkt toch niet na dat er misschien wel andere bouten gebruikt moeten worden voor zijn reservewiel. :? Een gemiddeld mens weet niet eens dat er verschillende bouten bestaan.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak

Wie ben ik.... Klik.

Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

bout kost nieuw al snel 3,- per stuk,....... ik zal zaterdag ff voor je kijken...
Image

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Ik ben erg trots op mezelf dat ik die bouten voor de standaard velgen gewoon in mijn kofferbak heb liggen. En dat helemaal zelf bedacht! :D

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Ik was 20? kwijt voor 16 bouten bij de bandenboer bij ons in het dorp, kon dr helaas geen 12 krijgen, moest het hele doosje nemen :D

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Anouschka wrote:Ik ben erg trots op mezelf dat ik die bouten voor de standaard velgen gewoon in mijn kofferbak heb liggen. En dat helemaal zelf bedacht! :D

Voor een vrouw is dat echt geweldig :lol: :wink: :wink: :wink:
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Kep er 12 liggen hoor :D ..... ze zijn om te ruilen tegen een Mc Kroket of een Hamburger........ of beter nog ...... en mc Kroket EN een hamburger :laughing6:
Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

GRMBL. LM bouten passen dus NIET. Ten eerste sluiten ze niet helemaal lekker aan... Maar dat is nog te overzien.

Kan dus mijn wiel niet ronddraaien. Loopt vast in de trommel. Dus dat wordt andere bouten.

@ rocks: Nog wat gevonden? :)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak

Wie ben ik.... Klik.

Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

@mark.. lol! zeiden we toch! ;) ok ik wilde de eerste keer ook niet luisteren en zo leer je er het meest van :P

ik heb ze mogelijk ook nog wel liggen, maar aadje woont dichterbij he
Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

q01z wrote:@mark.. lol! zeiden we toch! ;) ok ik wilde de eerste keer ook niet luisteren en zo leer je er het meest van :P

ik heb ze mogelijk ook nog wel liggen, maar aadje woont dichterbij he

Heb je gelijk in. Maar ik wilde niet luisteren omdat mijn reserve wiel ook paste.

Dus ik me reservewiel bekijken. Wat blijkt nou... Mijn reservewiel is ene speciale. Die wielgaten zijn anders. Die kun je weer alleen vastschroeven met een konische LM bout.

Dat wist ik dus niet. Ik dacht gewoon stalen velg en een stalen velg. Das 1 pot nat. Niet dus. Het reservewiel van een AX die origineel op LM staat, is anders. :D
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak

Wie ben ik.... Klik.

Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ey maar nou vertel jij weer iets dat ik niet wist! :shock:

wat natuurlijk wel logisch is opzich, maar ik had ook nog nooit gezien dat daar verschil in zat!!

ik wil foto.. van je reserve wiel dus ;)
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Rock's wrote:Kep er 12 liggen hoor :D ..... ze zijn om te ruilen tegen een Mc Kroket of een Hamburger........ of beter nog ...... en mc Kroket EN een hamburger :laughing6:

Mark wrote:@ rocks: Nog wat gevonden? :)

zucht ...... :wink:

Kep er 12 liggen hoor :D ..... ze zijn om te ruilen tegen een Mc Kroket of een Hamburger........ of beter nog ...... en mc Kroket EN een hamburger :laughing6:
Image

Post Reply