Bodykit, velgen, side skirts, race stuur etc

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Dix
AX Starter
AX Starter

Bodykit, velgen, side skirts, race stuur etc

Post by Dix »

Beste AX vrienden!
Me 1e post dus ik zal me ff voorstellen.
Me naam is dix willems, 17 jaar. Heb schakelbrommer en crossmotor en dat zijn me grote hobby's maar op een dag kwam er 1 hobby bij...
Ik zat rustig achter me laptopje komt me vader binnen: 'Nou jonge, ik heb de AX van je tante voor je gekocht!'
:shock: ...

10 min later...
:shock:

Half uur later, ik zeg:
'Wajo...'

Mja paar weken later besefte ik dat ik een auto van me pa had gekregen.
Het gaat hier om een Citroën AX 1.1 injectie, donker blauw, 4 deurs, 14 jaar oud, en maar 60.000 KM NIET NORMAAL!
Me oma+tante waren/is 1e eigenaar en rijden alleen in en rond nijmegen dus afgeragd is hij niet.

Hoe dan ook,
ik heb dus een 'standaard' ax die ik wil PIMPen.
Ben nog geen 18 dus heb ik nu mooi de tijd + geld om dit te doen.
(Over klein halfjaar word ik 18, krijg rijbewijs etc.)

Mijn vraag:
Waar kan ik op internet oid dingen kopen zoals een (kleine) bodykit, side skirts, race stuurtje, andere (15'') mooie velgen etc.

Suggesties;)?

Groeten Dix 8)
Eyes Open, Foot Down

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

:cry: van dat soort vaders zou je toch bijna emotioneel wordne? ;)

ten eerste: WELKOM! :D
ten tweede: GEFELICITEERD! :D

ten derde: bodykits zijn er zeker te vinden, stuurtjes stoeltjes e.d. ook.. 15" velgen zijn er, maar niet zoveel en vaak al snel 300a400,- 2ehands (met band)

ik zou zeggen, kijk eens rond.. vooral ook in de faq..

er zijn mogelijkheden zat mte de AX! lees mijn wie=wie ook maar eens van voor tot achter ;) (zou ik niet doen, is 60pagina's) maar ik heb toch hetmeeste wel geprobeerd :P

succes!
Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Met je velgen zul je snel teleurgesteld worden.

Je gaat er binnenkort achterkomen dat er maar heel heel weinig auto's rondrijden waarbij het wiel met maarliefst 3 bouten vast zit. :D

En waarbij de achterwielkast niet rond is...

De rest is wel te vinden. Voor 3 deurs meer maar voor 5 deurs bestaan ook sets. Maak vooral een wie=wie aan met foto's.

Suc6
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Welkom!

Klik eerst hier.

Daar staat een overzichtje wat je zoal aan het uiterlijk van je AXje kunt doen.
Ik vertel je uit ervaring: 5-deurs skirtsetjes zijn niet duur maar wel moeilijk te vinden.
Wat ook al heel leuk is is een GT-bumper (zie foto bij de link hierboven). Cheap as hell (vergeleken met andere typen auto's!) makkelijk vast te maken (zelfs als je niets van auto's weet) en makkelijk aan te komen.
Sturen zijn leuk, niet duur en makkelijk te vinden. En ook makkelijk te monteren.
Een spoilertje maakt 'm ook heel leuk, is ook best cheap en makkelijk te vinden. Wederom, makkelijk erop te zetten.
Ga vooral een keer langs de plaatselijke sloop om leuke spulletjes te zoeken!

Klik hier om uit te zoeken om uit te zoeken of jouw AX type 1 is of type 2. Ik gok aan de leeftijd dat ie type 1 is, in dat geval moet je een stuur uit een type 1 halen. Maar kijk het even na en vraag het op het forum bij twijfel.

Tenslotte (is al gezegd): maak foto's, en maak een wie=wie.
Kijk uit, een Cactussssss

tank_driver
AX Master
AX Master

Post by tank_driver »

hoi welkom bij de club en het meeste is al verteld over het pimpen hier nog een mooi voorbeeldje van het ax pimpen maar mischien had je hem al gezien http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=4759

groetjes js
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Post Reply