Dakspoiler bewerken en in kleur spuiten.

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Dakspoiler bewerken en in kleur spuiten.

Post by arnie »

Ik heb een paar weken terug een dakspoiler gekocht van drake. Ik hed nu eens een lang weekend (vrijdag en maandag vrij) en ben maar eens begonnen met de spioler te bewerken.

Afgelopen zaterdag kleur uitgezocht met zo'n kleuren waaier van de motip. Dit omdat er een speciale kleur op mijn AX schijnt te zitten en niet in het boekje met originele kleuren voorkomt.

Vandaag dus die spuitbus en kunststof-primer binnengekomen. Ik wilde hem eerst zo spuiten, maar heb toch besloten hem eerst glad te plamuren. Dus ook nog ff busje spuitplamuur gehaald.

Geschuurd en Ontvet:
Image

Eerste laag spuitplamuur:
Image

Dat word vanavond leuk vlakschuren en weer spuitplamuren :roll:

Damn, ik voel aan me water dat dit wel eens lang kan gaan duren.... Aangezien ik het ook ECHT GOED wil hebben en dat spuitplamuur mij vies tegen valt. Had gehoopt dat het de eerste keer spuiten al goed zou dekken.
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

spuitplamuur dekt idd gewoon niet, veel te dunne zooi

voordeel hiervan is echter wel dat je het dus heel mooi dun/glad aan kan brengen ;)

was misschien slimmer geweest om m dicht te smeren met polyesterplamuur :P

maar dit kan idd wel lang gaan duren, alhoewel ik nu gewoon net zo lang zou spuiten totdat het glad is, en dan pas gaan schuren!

maaruhm, volgende maand maandag moet lukken hoor :P
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Dhr. Bomer, zou u alstublieft ff niet zo bijdehand willen doen....

Mijn AX rijdt tenminste, met of zonder spoiler :twisted: Ik heb er geen haast mee, als het maar goed is.
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

master-arnie wrote:Dhr. Bomer, zou u alstublieft ff niet zo bijdehand willen doen....

Mijn AX rijdt tenminste, met of zonder spoiler :twisted: Ik heb er geen haast mee, als het maar goed is.

mijn rijd ook! jaja had je niet verwacht he???
gaat alleen niet zo hard met duwen :P

maaruhm, spuitplamuur is geen slechte hoor, duurt alleen wat lang
Image

Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Joris »

Je hebt ook dikkere spuitplamuur !
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Joris wrote:Je hebt ook dikkere spuitplamuur !

Dikkere spuitplamuur? Dit was de enige spuitplamuur die bij de praxis stond. Ik kan me nog wel een soort van "spuitplamuur" voorstellen, maar dan duurt het helemaal lang :twisted:
Freude am Fahren.

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

klopt motip had (vroeger) ook filler
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

die is er volgens mij nog steeds hoor joost.. ;)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

TTF wrote:die is er volgens mij nog steeds hoor joost.. ;)

Jammer maar helaas. Ben nu toch al begonnen. Tweede laag zit erop en nu dekt hij al redelijk af. Nog een laag en ik kan spuiten.
Freude am Fahren.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Jammer, voordat er spuitplamuur op kwam moest er dus al een laag primer op zitten.... Leuk dat iemand dat hier ook nog ff opgemerkt heeft :roll:

Spuitplamuur is bagger. Busje leeggespoten en nog niet dekkend.

Denk dat ik hem maar bij de spuiter breng in combinatie met me spiegels... (nee, ben niet lui :wink: )
Freude am Fahren.

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

je kan die dikkere spuitplamuur, wel over de dunnere heen spuiten, over het algemeen heb je dan niet nog een x primer nodig.. of je moet verschillende merken verf gaan gebruiken misschien werkt dat elkaar tegen..

en als je in een ijskoude, garage gaat spuiten dan wil het ook niet echt goed..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Figuur »

Moet je motip spuitplamuur pakken dus, is nog goedkoper dan die witte (alabastine?) en werkt naar mijn mening fijnen. Na het eerste laagje ff schuren met een schuurspad (zo fijn mogelijk, is nog korrel 100 ofzo), te verkrijgen bij de bouwmarkt of schilder. Af en toe het stof uit het sponsje kloppen. Dan nog een laag aanbrengen, weer met dat ding schuren. Nog een keer spuiten en dan met korrel 1000 ofzo gladschuren. Das best een snelle manier.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Figuur wrote:Moet je motip spuitplamuur pakken dus, is nog goedkoper dan die witte (alabastine?) en werkt naar mijn mening fijnen. Na het eerste laagje ff schuren met een schuurspad (zo fijn mogelijk, is nog korrel 100 ofzo), te verkrijgen bij de bouwmarkt of schilder. Af en toe het stof uit het sponsje kloppen. Dan nog een laag aanbrengen, weer met dat ding schuren. Nog een keer spuiten en dan met korrel 1000 ofzo gladschuren. Das best een snelle manier.

Hoeft er geen primer op de spoiler alvorens ik er spuitplamuur opspuit? Zo brokkelt de verf er toc hzo weer af?

Ik ga die motip plamuur wel bestellen. Primer en lak heb ik ook van motip.
Freude am Fahren.

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Figuur »

master-arnie wrote:
Figuur wrote:Moet je motip spuitplamuur pakken dus, is nog goedkoper dan die witte (alabastine?) en werkt naar mijn mening fijnen. Na het eerste laagje ff schuren met een schuurspad (zo fijn mogelijk, is nog korrel 100 ofzo), te verkrijgen bij de bouwmarkt of schilder. Af en toe het stof uit het sponsje kloppen. Dan nog een laag aanbrengen, weer met dat ding schuren. Nog een keer spuiten en dan met korrel 1000 ofzo gladschuren. Das best een snelle manier.

Hoeft er geen primer op de spoiler alvorens ik er spuitplamuur opspuit? Zo brokkelt de verf er toc hzo weer af?

Jawel, das heel belangrijk dat er kunststof-primer aangebracht wordt anders hecht de spuitplamuur niet zo goed.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Figuur wrote:
master-arnie wrote:

Jawel, das heel belangrijk dat er kunststof-primer aangebracht wordt anders hecht de spuitplamuur niet zo goed.

Daarom dus...
Freude am Fahren.

Post Reply