Beste AX-vrienden,
Bij mijn Ax sluit de deur van de bestuurder niet goed. Dat wil zeggen, je moet als je buiten staat ter hoogte van het slot druk uitoefenen en dat valt hij alsnog in het slot. Als je binnen zit helpt heel hard aan het handvat van de deur trekken niet omdat er dan teveel aan het midden van de deur wordt getrokken in plaats van bij het slot zelf. Alleen heel heel hard dicht gooien, of - wat ik meestal doe - raampje open en dan aan de buitenkant bij het slot druk uitoefenen helpt.
Het mechanisme lijkt allemaal prima in orde, en er lijkt ook niets verbogen of verzakt. De deur gaat ook gewoon horizontaal dicht (schanier nog goed). Heeft iemand een idee waar het wel aan kan liggen, en vooral wat ik er aan kan doen?
slechtsluitende deur
Moderator: webmasters
-
- Welkom nieuw AX lid
Zou dat mijn probleem ook oplossen.....
Bij mijn bijrijders deur gaat het slot iets zwaarder. De deur zelf gaat goed open en dicht. Zonder veel kracht.
Maar als je het slot met de sleutel open doet voel je dat ie zwaarder gaat dan de bestuurders kant. Gevolg dat de CV af en toe weigert. Heel iri.
Deur al volgeblubbert met olie... maar helpt niet veel.
Bij mijn bijrijders deur gaat het slot iets zwaarder. De deur zelf gaat goed open en dicht. Zonder veel kracht.
Maar als je het slot met de sleutel open doet voel je dat ie zwaarder gaat dan de bestuurders kant. Gevolg dat de CV af en toe weigert. Heel iri.
Deur al volgeblubbert met olie... maar helpt niet veel.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

-
- Welkom nieuw AX lid
Bij mij werkt de centrale vergrendeling aan de bestuurderskant niet goed. Dat wil zeggen, als ik daar de sleutel indraai krijg ik um mooi niet open. Op slot wil ie trouwens wel vanaf de bestuurderskant, maar openen doe ik altijd vanaf de bijrijderskant...
Iemand die weet of dit simpel op te lossen is?
Anouschka wrote:Bij mij werkt de centrale vergrendeling aan de bestuurderskant niet goed. Dat wil zeggen, als ik daar de sleutel indraai krijg ik um mooi niet open. Op slot wil ie trouwens wel vanaf de bestuurderskant, maar openen doe ik altijd vanaf de bijrijderskant...
Ja ik ben op dit moment bezig een afstandbediening aan te sluiten op de cv. Het werkte allemaal niet honderd procent, dus ik heel het slot losgemaakt. Bleek het een los contactje ergens te zijn:s Dus ik het slot weer teruggezet. Toen kreeg ik de deur ineens niet meer op slot met mijn sleutel

Oplossing, het slot ff losdraaien (zijkant deur, 3 torxschroeven). Beetje aan bewegen totdat het slot weer goed zit.
Geboord kijkgat:

Slot hoe het niet hoort te zitten en hoe wel:
(als je het gat geboord heb en je hebt goede ogen dan zie je meteen wat ik bedoel en wat er scheelt)