Ik heb een tijdje terug een BX-wisser overgenomen van Jack en die wilde ik net op de auto zetten, maar ik merk tot mijn verbazing dat de andere wisser helemaal niet eraf wil. Ik heb de How-to van de site geplukt en daar staat et een en ander uitgelegd over hoe een wisser te centreren en ik heb daardoor ook de moer van de wisser losgemaakt nadat ik het beschermkapje eraf had gehaald. Maar de wisserarm zit muurvast!
Komt dit door jaren regen en met als gevolg roest en met als gevolg dat ie dus echt muurvast zit, maar nog wel los te krijgen is? Of komt het door wat anders? Dat ie nog ergens anders vastzit of zo?
Ruitenwisserarm vervangen...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
tip voor de anderen:
als je m losschroeft, er zit een kapje over de moer heen.. dat klik je even weg, daaronder een sleutel 13 nodig, hou de arm vast (zo dicht mogelijk bij de moer, anders issie straks krom) en draai m los.. klik m daarna omhoog, zodat het blad dus de ruit niet meer raakt. nu kan je m er simpel vanaf tillen
als je m losschroeft, er zit een kapje over de moer heen.. dat klik je even weg, daaronder een sleutel 13 nodig, hou de arm vast (zo dicht mogelijk bij de moer, anders issie straks krom) en draai m los.. klik m daarna omhoog, zodat het blad dus de ruit niet meer raakt. nu kan je m er simpel vanaf tillen