Inhouden bij volgas
Moderators: denny, vtspower, webmasters
- Joris
- AX Master Spammer
- Posts: 2018
- Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
- Location: Heerenveen (Friesland)
- Contact:
Inhouden bij volgas
Het gaat om de GT
Bij volgas (in bedrijf) houd ie in en begint ie te smoren!
Tank is weg geweest en opnieuw er onder gezet!
Kan het zijn dat de leidingen onder de tank knel zitten?
Voor de rest is er niets veranderd.
Massa benzine pomp gechekt
En, wat is het nut van dat filter aan de linker kant van de tank?
Kan deze weg blijven? (volgens ons wel!)
Of moet de boel even gereset worden ofzo?
Mischien weet iemand even een handige tip?
Bij volgas (in bedrijf) houd ie in en begint ie te smoren!
Tank is weg geweest en opnieuw er onder gezet!
Kan het zijn dat de leidingen onder de tank knel zitten?
Voor de rest is er niets veranderd.
Massa benzine pomp gechekt
En, wat is het nut van dat filter aan de linker kant van de tank?
Kan deze weg blijven? (volgens ons wel!)
Of moet de boel even gereset worden ofzo?
Mischien weet iemand even een handige tip?
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
TTF wrote:ik zou het filter er toch tussen houden, t zit er niet voor niets, als het niet nodig was hadden ze daar in frankrijk hem er echt niet tussen gezet;)
Hmmm ik kan me een zandlopervormig plastic luchtaanvoerbuisding herinneren uit de AX van iemand en dat was echt zonde hoor, ondanks dat ze het er in Frankrijk tussen hadden gezet
Was van Drake btw geloof ik.
Kijk uit, een Cactussssss
als er een dis ontsteking opzit kan het probleem daar bijna niet zitten idd.. tenzij die bobine niet meer optimaal werkt..
ik neem aan dat de bougies gecontrolleerd zijn??
Bij tankdriver en b ij mij was het zo dat de ontsteking te laat stond en dus bij volgas niet alles pakte.. dus wellicht dat jou vervroeging niet meer werkt?
ik neem aan dat de bougies gecontrolleerd zijn??
Bij tankdriver en b ij mij was het zo dat de ontsteking te laat stond en dus bij volgas niet alles pakte.. dus wellicht dat jou vervroeging niet meer werkt?
pcrodent wrote:TTF wrote:ik zou het filter er toch tussen houden, t zit er niet voor niets, als het niet nodig was hadden ze daar in frankrijk hem er echt niet tussen gezet;)
Hmmm ik kan me een zandlopervormig plastic luchtaanvoerbuisding herinneren uit de AX van iemand en dat was echt zonde hoor, ondanks dat ze het er in Frankrijk tussen hadden gezet
Was van Drake btw geloof ik.
lang leve de emisie eisen vandaar zit ie er tussen..
Mijne trekt ook ook niet altijd door als ik rond de 2000 - 3000 touren vol gas geef. Je hoort een 'flapperend' geluid (versterkt door open lucht filter volgens mij). Ook voel je best veel trillingen dan. Als je door blijft trekken dan schiet ie bij ong 5000 toeren opeens 'los'.
Hoe controleer ik dit:
Hoe controleer ik dit:
alstie inhoud bij volgas, maar wel blijft lopen.. dan denk ik altijd meteen aan de timing vd ontsteking, dat deze niet lekker meer is.. of de vonk te zwak om de hoeveelheid brandstof weg te vonken..
Ik heb het ook wel eens..
Laatst had ik getankt... En de tank was btw niet leeg ofzo...
Maar ik start em.. wil in ??n keer wegrijden en mijn hele vermogen valt weg alsof ie verzuipt.. kl*te gevoel is dat... blijkbaar wilde ik iets te snel dacht ik...
Maar gas los laten en rustig opnieuw koppeling laten opkomen en als een speer ervandoor...
Maar wat het nu was.... rara
Laatst had ik getankt... En de tank was btw niet leeg ofzo...
Maar ik start em.. wil in ??n keer wegrijden en mijn hele vermogen valt weg alsof ie verzuipt.. kl*te gevoel is dat... blijkbaar wilde ik iets te snel dacht ik...
Maar gas los laten en rustig opnieuw koppeling laten opkomen en als een speer ervandoor...
Maar wat het nu was.... rara
GTE wrote:misschien wat vuil van onderuit je tank? Nooit een tank helemaal leeg rijden trouwens
Vanwege het vuil onderin? Je hebt natuurlijk ook nog een (aantal) filter(s)...
Ik bedoel het is geen diesel he die je weer moet ontluchten...
Maar goed ik heb het laatste beetje via het filter eruit gehaald.. wat een troep zeg.. zo zwart als de nacht en troebel als hel...
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
dit is echt een benzineprobleem, tenminste, als ie heel vol en open klinkt als ie dat doet.
benzinedrukmetertje van EQUUS is 30 euro geloof ik kan je er tussen zetten op de benzineleiding. als dat goed is (bij een GT +/- 1 bar geloof ik, en hij moet iets stijgen als je gas geeft) injectiehuis schoonmaken.. en dan.. zie verder?
benzinedrukmetertje van EQUUS is 30 euro geloof ik kan je er tussen zetten op de benzineleiding. als dat goed is (bij een GT +/- 1 bar geloof ik, en hij moet iets stijgen als je gas geeft) injectiehuis schoonmaken.. en dan.. zie verder?
- Joris
- AX Master Spammer
- Posts: 2018
- Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
- Location: Heerenveen (Friesland)
- Contact:
We hebben nieuwe staalomvlochten brandstof leidingen gekocht en alles werkt weer prima!
Met inzetten van de tank is r dus ergens een leidinge knel gekomen!
Dat pot achterig filter kan dus de kliko in!
Al weer wat rubber gelegd hier in het noorden
Met inzetten van de tank is r dus ergens een leidinge knel gekomen!
Dat pot achterig filter kan dus de kliko in!
Al weer wat rubber gelegd hier in het noorden
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79