Luchtinlaat (plamuur)vraagje

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber

Luchtinlaat (plamuur)vraagje

Post by Figuur »

Ik ben bezig met luchtinlaten te maken op mijn motorkap,
hiervoor heb ik glasvezelplamuur gebruikt. Het is echter erg lastig om alles strak geschuurd te krijgen.
Zie foto:
Image
Weet iemand of ik over de glasvezelplamuur nog een dun (vullend) laagje kunststofplamuur kan smeren, of zou dit scheuren? Dit is namelijk makkelijker te bewerken.
Of heeft iemand nog een ander idee om het geheel strak te krijgen.

Alvast bedankt

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

zolang het niet gaat buigen op dat punt, is het geen probleem, kunstofplamuur is vrij broos, maar het geeft nog wel redelijk mee.

AX_Powah
AX Master
AX Master

Post by AX_Powah »

mooi gedaan, ik neem aan dat je met polyester bent begonnen en daaroverheen de polyesterplamuur? Zo niet gaat t zeker scheuren en moet je ff overnieuw beginnen!

De plamuur erop aanbrengen en met een plamuurmesje 1x erlangs gaan en dan laten drogen! Vervolgens met een blokje schuren! ook de cirkeltjes op je kap (wat waarschijnlijk putjes/bultjes zijn) moet je met een blokje schuren dan gaan ze vanzelf weg!

Als je met de hand schuurt krijg je t niet vlak!
Succes met je kap!
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Figuur »

AX_Powah wrote:mooi gedaan, ik neem aan dat je met polyester bent begonnen en daaroverheen de polyesterplamuur? Zo niet gaat t zeker scheuren en moet je ff overnieuw beginnen!

De plamuur erop aanbrengen en met een plamuurmesje 1x erlangs gaan en dan laten drogen! Vervolgens met een blokje schuren! ook de cirkeltjes op je kap (wat waarschijnlijk putjes/bultjes zijn) moet je met een blokje schuren dan gaan ze vanzelf weg!

Als je met de hand schuurt krijg je t niet vlak!
Succes met je kap!

Ja ik heb eerst een laagje polyester aangebracht, vervolgens GLASVEZELplamuur, had ergens gelezen dat dit toch wel nodig was. Aan de binnenkant smeer ik ook nog wat van dit spul over het polyester heen, moet goedkomen.

Zal maar eerst ruw over dat spul heen beginnen te schuren dan, want het schiet voor geen fuck op :roll:

Post Reply