Mijn ashoes is nu eigenlijk aan vervanging toe.
Ik heb iets te veel genoten van mijn nieuwe ophanging.
Ik heb al genoeg info van het forum kunnen halen om het zelf te doen.
Ik koop zo'n universele zodat niet de hele aandrijfas hoeft te worden gedemonteerd.
Ik kom steeds wel tegen dat het heel erg helpt als je goed gereedschap hebt.
Mijn vraag is dus ook: Wat voor gereedschap heb ik precies nodig dan?
in ieder geval een colafles en een goede dopsleutelset, maar wat verder?
ashoes vervangen; welk gereedschap nodig?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
niet veel meer, misschien een sleutel 32 voor je aandrijfasmoer als je die niet hebt. Als je je as helemaal verwijdert zul je ook een vierkante sleutel moeten hebben om je versnellingbakplug los te draaien. ( dit kun je zelf maken met behulp van een slijpschijf)
tip: het is handig als je wat afwasmiddel op de fles doet zodat de hoes er makkelijker overheen glijdt.
tip: het is handig als je wat afwasmiddel op de fles doet zodat de hoes er makkelijker overheen glijdt.
AX 1.0 k-way '91
81000 km
81000 km
q01z wrote:ey Ivar!
hoe kan dat nou? dat zag er toch allemaal piekfijn nog uit? die assen waren als nieuw???
half jaartje geleden was de andere kant al aan de beurt. Ashoesje was nog origineel en dus niet meer in topstaat. Als ik dan zo veel mogelijk de vering ga uitproberen door hard allerlei bochten in te sturen, jah, dat vind ie niet leuk. Ashoes is heel klein beetje lek nu, iets haarscheurtjes, maar ik ga hem maar vervangen want het is aan de buitenkant al iets vettig. En idd, de aandrijfassen zijn nog heel goed, dus dat wil ik ook zo houden. Kan ik beter nu ff 2 tientjes uitgeven en het repareren als er mee rond blijven rijden. Ik weet nu hoe het in mekaar zit!