Heb de vrijdag gekochte 1.1 met 4-bak vandaag even een beurtje gegeven. Het is een First uit '91, net het nieuwe type met witte knipperlichten en nieuw dashboard enzo. Verdelerkapje, bougies, lichtfilter e.d. vervangen. Ben nog nooit zo snel klaar geweest met zo'n klusje. Vergeleken met de CX en XM is het allemaal enorm veel toegankelijker. Olie kon ik niet meer doen, want ik ben mijn vierkante dop kwijt. Komt wel, want ik moet toch nog een aandrijfas en wat andere dingen vervangen.
Nu heb ik twee vragen.
Vraag 1; Zit er ergens een brandstoffilter? Ik zag niets zitten onder de motorkap of onder de auto.
Vraag 2; Klopt het dat het naar binnen stekende stukje plastic een paar centimeter onder de bovenkant van de vulpijp het maximum aangeeft? Heb er wel een mapje met onderhoudsboekje enzo bij, maar het instructieboekje ontbreekt, toch altijd handig voor iets stoms als dit.
Groet,
Lucas
Koelvloeistofniveau en brandstoffilter.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Welkom nieuw AX lid
-
- AX liefhebber
Re: Koelvloeistofniveau en brandstoffilter.
Lucas Unger wrote:Vraag 1; Zit er ergens een brandstoffilter? Ik zag niets zitten onder de motorkap of onder de auto.
Vraag 2; Klopt het dat het naar binnen stekende stukje plastic een paar centimeter onder de bovenkant van de vulpijp het maximum aangeeft? Heb er wel een mapje met onderhoudsboekje enzo bij, maar het instructieboekje ontbreekt, toch altijd handig voor iets stoms als dit.
Groet,
Lucas
antwoord 1: jah er is een brandstof filter.
dit zit onder de auto voor de achter as.
ik durf zo uit me hoofd niet te zeggen links of rechts maar het zit direct naast de dorpel.
antwoord 2: ik weet niet precies wat je bedoelt maar als je hem tot daar vult is het altijd foed.
mocht er te veel in zitten dan gaat dat vanzelf weg.
groet
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
Brandstof filter zit bij je achteras aan de bestuurderskant. Strak tegen de zijkant van de auto.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.