Ik krijg de start-sleutel moeilijk in het startslot. Het is net of er iets inwendig defect is.
Weet iemand hoe en of je zoiets kunt vervangen en zo ja hoe gaat dit en waar kun je zoiets krijgen?
Moet je iets uitboren of zit het met boutjes vast? Wat moet je (eventueel) demonteren om erbij te komen
Van alle narigheid tijdelijk verlost te zijn laat ik de sleutel er maar in zitten en sluit m af met de reservesleutel
het contactslot vervangen is heel eenvoudig.. MITS het niet op stuurslot staat, staat het dat wel.. dan wordt het echt hak en beuk werk.
als alles goed gaat; het slot is verbonden met 2 stekkertjes onder het dashboard, deze moet je eerst loshalen, vervolgens wordt het slot nog tegengehouden door 2 dingen, een schroefje en een palletje van het stuurslot. dit schroefje zit bovenop aan tellerhuis-zijde (dus je plastic kappen en stuur moeten er eigenlijk wel even vanaf)
draai nu de sleutel naar de stand tussen uit en het eerste klikje in, als je goed kijkt staat er een streepje ook op slot zodat je ziet hoe je sleutel moet.
nu kan je het slot er vrij eenvoudig uittrekken!
als het niet goed gaat (dus op stuurslot) het merendeel van het verhaal is gelijk aan het bovenstaande.
echter als de auto op stuurslot staat, dan komt er een palletje naar buiten dat ervoor zorgt dat je het slot er niet uit kan halen en geloof me, dat palletje is best sterk en kan je echt niet even induwen ofzo.
dus wat doen we;
je breekt het metalen voorste plaatje van het slot weg
je neemt een hamer en een scherpe schroevendraaier/bijtel
je breekt het plastic van het slot weg, totdat je bij het palletje bent aangekomen
dit palletje mishandel je dusdanig dat je het weg kan tikken en het slot eruit kan halen!
terugplaatsen terugplaatsen is helemaal niet moeilijk, alleen een rotwerk
de kabels moeten namelijk door een vrij nauw gaatje en das niet ruim! dat is dus erg priegelen. bij een nieuw slot zitten overigens 3 stekkers. Dit is omdat er 2 verschillende aansluitingen geleverd zijn en de nieuwe sloten dus op alle passen.