Raar geluid & valse lucht

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Rio97
Total admin
Total admin

Raar geluid & valse lucht

Post by Rio97 »

Sinds donderdag weer een nieuw raar geluid in mijn AX; als ik, bijvoorbeeld bij drukte op de snelweg, mijn gaspedaal loslaat is er een raar slepend, hees geluid van rechtsonder te horen. Het is precies dat geluid als je over een zwaar aangezette lijn of verdrijvingsvlak rijdt. En het is alleen tijdens de periode dat het gaspedaal teruggaat van "gas geven" naar de neutraalstand. In de neutraalstand is het weg.
Op de barbecue zei Mark dat het best wel's valse lucht kon zijn. Maar, eeh, wat is dat precies en hoe kom ik er vanaf?
Heb een standaard 1.1 en na het lezen van het open luchtfiltertopic best wel zin om er ook eentje in te zetten :) Goed idee?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Re: Raar geluid & valse lucht

Post by Popmart »

Rio97 wrote:Heb een standaard 1.1 en na het lezen van het open luchtfiltertopic best wel zin om er ook eentje in te zetten :) Goed idee?

Heb op Speed een open lucht filter gekocht, en mn AX GT trekt nu vele malen beter door...werd er eerste keer zelfs beetje bang van. Moet ik wel zeggen dat mn AX eerst beetje haperde en inhield rond de 2000-3000 toeren. En het geluidje mag er wel wezen als je wat dieper het gaspedaal induwt.

Weet ik niet wat het effect op een 1.1 is. Als ik eens uit pure verveling niets te de doen heb, wil ik wel eens de open lucht filter op mn 1.1 monteren.

Post Reply