CV+electrische ramen problemen

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin

CV+electrische ramen problemen

Post by q01z »

vandaag bezig geweest met het monteren van CV en elec. ramen in mn GT.

electrische ramen gaan op en neer, maarrr het raam valt steeds uit de glijder, hoort dit raam niet een beetje geklemt te zitten?? die arm lijkt wel krom ofzo.. want het lijkt onder spanning te staan.. Iemand een idee hoe dit kan komen??

mn CV is wat lastiger, opzich heb ik met veel geklooi het motortje op de goede plaats, maar heeft iemand EEN idee hoe ik nu die stangetjes er nog op krijg?? die moeten namelijk haaks op het gaatje gezet worden om erin te kunnen, maar dat gaat dus niet :? want daar is geen ruimte voor! en je kan het geheel ook niet daar krijgen met de stangetjes gemonteerd..

stress dus :?

deur zit nu dichtgetaped..
Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Re: CV+electrische ramen problemen

Post by Brutus »

q01z wrote:vandaag bezig geweest met het monteren van CV en elec. ramen in mn GT.

electrische ramen gaan op en neer, maarrr het raam valt steeds uit de glijder, hoort dit raam niet een beetje geklemt te zitten?? die arm lijkt wel krom ofzo.. want het lijkt onder spanning te staan.. Iemand een idee hoe dit kan komen??

mn CV is wat lastiger, opzich heb ik met veel geklooi het motortje op de goede plaats, maar heeft iemand EEN idee hoe ik nu die stangetjes er nog op krijg?? die moeten namelijk haaks op het gaatje gezet worden om erin te kunnen, maar dat gaat dus niet :? want daar is geen ruimte voor! en je kan het geheel ook niet daar krijgen met de stangetjes gemonteerd..

stress dus :?

deur zit nu dichtgetaped..

JAAAAAAAAAAAAAAAA

:)

Ik ben gisteren de hele dag bezig geweest met het herplaatsen van de motortjes in de deur.. zodat het raam ook nog volledig open kan..

En zodat de deur ook keurig op slot gaat....

Zal morgen even proberen een foto te maken...

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Ik zat op de sloop dus ook al onwijs te kloten om het hele slotmechanisme er netjes uit te krijgen.

En zat me toen ook al af te vragen hoe je dat metalen draad van de deurklink naar het slot er ooit weer op moet krijgen. Volgens mij is er 1 manier voor.

En dat is die stijl loshalen waar je raam doorheen glijd. Aan de slotkant van de deur. Dan heb je ruimte om het hele slot te laten zakken. Vervolgens die metalen draad erop te zetten en het slot weer op zijn plek te hangen.

Ik moet er nog aan beginnen. Met de ZX CV motoren. Maar goeie tips om dit probleem beter te ontwijken hoor ik graag.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

In grote lijnen...

Je kan die deurklink binnenin loshalen... dan zit ie nog vast aan een metalen draad.. Door het kunstof klinkje te draaien met de bochten van het metaaldraad heb je em zo los.. Hoef je nog niks los te halen.

Die motor (universeel) heb ik op de volgende manier vastgezet:
Je krijgt daarbij van die stangetjes en een metalen strip..

Die metalen strip heb ik schuin gemonteerd en de schroeven zitten door twee bestaande gaten.. De deurstift met die metalen draad(die omhoog gaat) heb ik schuin naar beneden laten gaan en door het gat waar die deurpin/stift zat zit nu mijn alarmled!

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

en hoe zit dat qua bekabeling??

ik heb de originele kabelboom, maar krijg dat niet aan de gang :(:(

zoiezo gaat mn rechterdeur niet open/dicht met de sleutel :?:? dat ding zit vast niet goed

mn electrisch-raammechanisme bleek trouwens kapot te zijn dus die zijn er weer uit
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

q01z wrote:en hoe zit dat qua bekabeling??

ik heb de originele kabelboom, maar krijg dat niet aan de gang :(:(

zoiezo gaat mn rechterdeur niet open/dicht met de sleutel :?:? dat ding zit vast niet goed

mn electrisch-raammechanisme bleek trouwens kapot te zijn dus die zijn er weer uit

Niwue motortje van een BX regelen oid, standaard raammechanisme van een AX past ook wel, je moet alleen de handbediening dr ff afslijpen, zit met 4 kleine puntjes vast

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

motortje was dus goed, maar de vertanding verbogen.. ga het idd op mn handbediening overbouwen.. maar dat komt nog wel
Image

Post Reply