Bas aka bad_my84 1.1 TRE '89 (nu GT blok)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
bad_my84
AX Master
AX Master

Bas aka bad_my84 1.1 TRE '89 (nu GT blok)

Post by bad_my84 »

Hallo mensen,

Ik hem eindelijk ook maar eens de tijd genomen om een wie is wie aan te maken.
Nou, ik ben dus Bas Roijen, ben 20 jaar en kom uit bunde (Limburg, buurt van Maastricht). Ik zit nog op school en doe hogere informatica.
Als hobby heb ik pc's en natuurlijk mijn auto'tje!(zoveel als mijn beurs het toelaat :? ).
Mijn eerste auto die ik kocht was een Ford Fiesta 1.1 uit ?91. Bij een bedrijf gekocht en hij zou helemaal in orde zijn. Reed geweldig tot ik d8, ga eens naar Heerlen met mijn vriendin. Toen de autobaan een beetje berop ging, viel de snelheid terug naar 80!!! :shock: (Dit deed ie dus niet bij andere snelheden). Meteen laten nakijken bij een garage, en wat denk je, 1e cilinder naar de kl*te, alle bedrading (die je zo niet kon zien) onder de motorkap zat met kroonsteenjes vast.
Geluukig heeft de pa van mijn vriendin ervoor gezorgd dat ik mijn geld helemaal terug heb gekregen. 8)

Na een weekje zoeken (de rest van dit verhaal zal ik jullie besparen) kwam ik bij de Citroen garage mijn AXje tegen! Testritje gemaakt, reed geweldig, dag erna mn pa ernaar laten kijken en besloten hem te kopen! :)
Moest nog APK gekeurd worden, toen zijn alle dempers vervangen (betaalde de garage uiteraard), voor de rest was ie helemaal in orde! Ze hebben mij ook nog aangeboden om gratis mijn radio in te bouwen, dus maar ff snel eentje gehaald bij de kruitvat(niet veel geld meer :oops: )

Gelukkig weet ik dat iedereen hier foto-geil is, dus maar ff een paar foto'tjes

Image
Image
Image
Image

Heb ondertussen 2*140W boxen in de hoedenplank gebouwd (voor in de deuren zitten nog de standaard 30W boxen)
Image

Heb via iemand van hier andere achterlichten geregeld en deze vandaag zwart gespoten, moet ze er wel nog opzetten(ben niet tevreden over mijn spuitwerk :evil: , maja)
Image

Heb ook nog een Renault 19 spoilertje gekocht van iemand, zit al in de plamuur, nu nog spuiten dus nog ff w8ten op een hogere temp.
Image

Nu moet ik nog mijn rechter achterdeur maken, want deze gaat van binnenuit niet meer open, krijg alleen dat kl*te deurpaneel er niet uit :oops:
Verder wil ik nog:
- GT bumpers(en in kleur spuiten)
- Ramen verduisteren
- Booskijkers
- Andere velgen
- Sportuitlaat
- Centrale deurvergrendeling
- Openluchtfilter
- half leren interieur
Zodra mijn beurs dit allemaal toelaat.

Hoop dat jullie genieten van al die foto, hoor het wel in de reacties :wink:
Last edited by bad_my84 on WedAug20, 2008 8:53:44 AM, edited 2 times in total.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Ey!

welkom hoeven we je eigenlijk al niet meer te heten.. je bent dr alweer een tijdje!

lekker veel foto's gelijk, dat bevalt goed! Hij ziet er erg netjes uit! :) zeker ook qua interieur..

leuk ook dat je dr zoveel plannen mee hebt, zeker omdat het een 5deurs is! dat zie je niet zo vaak!

blijf lekker bezig, en tot snel op een meeting!!

marc
Image

Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Joris »

q01z wrote:Ey!

welkom hoeven we je eigenlijk al niet meer te heten.. je bent dr alweer een tijdje!

lekker veel foto's gelijk, dat bevalt goed! Hij ziet er erg netjes uit! :) zeker ook qua interieur..

leuk ook dat je dr zoveel plannen mee hebt, zeker omdat het een 5deurs is! dat zie je niet zo vaak!

blijf lekker bezig, en tot snel op een meeting!!

marc

En bedankt :lol:

Leuke wagen hoor, keep up to good work zulllen we maar zeggen!!!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Joris wrote:
En bedankt :lol:

Leuke wagen hoor, keep up to good work zulllen we maar zeggen!!!

ja maar Joris.. anders ben jij zo alleen.. :P
Image

Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Joris »

Zijn hier meer 5 deurs dan 1.0 volgens mij, oude snelheids duivel :lol:

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Joris wrote:Zijn hier meer 5 deurs dan 1.0 volgens mij, oude snelheids duivel :lol:

ja.. maar een 1.0 is van zichzelf al mooi natuurlijk.. bij een 5deurs is dat veel meer werk
Image

Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Joris »

Waarom ben je die van jou dan aan het opleuken :?

ok ik stop :wav:

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Thnx voor alle complimenten :)
Ben tot nu toe ook erg blij met mijn wagen, en al helemaal omdat het een 5 deurs is :twisted:

Update:
Heb de zwarte achterlichten er na het eten op gezet, ziet er goed uit 8) . Gelukkig zie mijn slechte spuitwerk niet, alleen jammer van die postbode schade aan de zijkanten (waren stukjes afgebroken), maja, daarom het ik ze daar zo zwart mogelijk gespoten zodat het niet opvalt :)

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Joris wrote:Zijn hier meer 5 deurs dan 1.0 volgens mij, oude snelheids duivel :lol:

er moeten niet teveel 5 deurs bijkomen, wil wel nog een beetje orgineel blijven :lol:

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Update:

foto van m'n zwarte achterlichten.
Image

Meningen?

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

moooi 8) Hoe is je lichtopbrengst nu? Of heb je er zaardere lampjes ingezet?

nou alleen nog een spoilertje... :wink:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

hmm, ik vind achterlichten altijd het laatste wat je moet doen, als de rest van de auto ook helemaal aangepast is zeg maar.. anders staat het al snel goedkoop vind ik. maarja, het is mijn mening maar!

hey, aangezien jij zo'n jong kenteken hebt he (SN-NL... '98 als ik me niet vergis?), zou het niet leuk zijn om hem om te bouwen naar een type II? dus andere achterklep, achterlichten, knippers voor, bumpers, en dan het merkplaatje voor naar het midden?
Wel grappig om mensen voor de gek te houden.. weet eigenlijk niet of die achterlichten zomaar passen trouwens, wilde het zelf iig wel gaan doen! Zijn er anderen die dat weten?

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

kakanox wrote:hmm, ik vind achterlichten altijd het laatste wat je moet doen, als de rest van de auto ook helemaal aangepast is zeg maar.. anders staat het al snel goedkoop vind ik. maarja, het is mijn mening maar!

hey, aangezien jij zo'n jong kenteken hebt he (SN-NL... '98 als ik me niet vergis?), zou het niet leuk zijn om hem om te bouwen naar een type II? dus andere achterklep, achterlichten, knippers voor, bumpers, en dan het merkplaatje voor naar het midden?
Wel grappig om mensen voor de gek te houden.. weet eigenlijk niet of die achterlichten zomaar passen trouwens, wilde het zelf iig wel gaan doen! Zijn er anderen die dat weten?

Achterlichten zijn exact hetzelfde van een Type1 en 2, mocht je gaan ombouwen, ik heb hier nog een voorbumper van een type2 liggen

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Ey dat ziet er erg netjes uit Bas!!

ben benieuwd of het in het echt ook zo netjes oogt.. maar zo is het iig best mooi! :)
Image

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Helaas moet ik toegeven dat het in het echt niet zo mooi uitziet :oops:
Spuiten heb ik echt zwaar verpest.

De lichtopbrengst is iets minder geworden, maar niet veel.
Heb er gewoon dezelfde lampjes in laten zitten, is eigenlijk toch ook niet de bedoeling dat je er zomaar zwaardere lampjes inzet? i.v.m. warmteproductie kabels e.d.? Dit zou eventueel problemen kunnen opleveren, d8 ik zo?

Wil er in de toekomst idd nog het nodige aan veranderen, GT bumper, idd ook andere achterlichten, knippers e.d., de hele rotzooi.
Maar momenteel zit ik met financiele problemen, kan door school alleen nog maar de zaterdag werken. Heb zelf nog geen vakantie geboekt :cry:

Wat is het verschil tussen een type 1 en een type 2 bumper? Type 2 een beetje ronder ofzo?

Kenteken is uit '97, invoer he
Wat is er eigenlijk anders aan een type 2 achterklep?

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

bad_my84 wrote:Helaas moet ik toegeven dat het in het echt niet zo mooi uitziet :oops:
Spuiten heb ik echt zwaar verpest.

Wat is het verschil tussen een type 1 en een type 2 bumper? Type 2 een beetje ronder ofzo?

Kenteken is uit '97, invoer he
Wat is er eigenlijk anders aan een type 2 achterklep?

GT bumper is bij 1 en 2 gelijk. Achterklep heeft bij type 2 ronde hoeken en daarom moet is de achterbumper ook anders. (ansers zou de klep er niet in passen.)

Verder is de standaard type 2 voorbumper ook veel ronder.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Type1:

Image

Type2:

Image

Verder geen verschillen, op de achterbumper en de klep na, kan gewoon overgebouwd worden zonder problemen.

Bumper voor is idd hetzelfde zoals Kakelbont al zei, kan alleen zijn dat je een probleem hebt met de bevestiging aan de zijkant, mijn GT bumper had gelukkig schroefmogelijkheden, veel van de Type1 hebben volgens mij de bumper aan de zijkant vast zitten met een soort van plastic klem.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Je weet wel dat je "een paar" kappen (twee dus) op de achterhand moet houden! Voor de APK keuring! Verder moet je opletten, het binnenwerk is verschillend! Maar de stekkers passen wel weer op het andere binnenwerk.. Dus, neem je andere lichtkappen? Neem dan het binnenwerk er ook bij!

En meningen? Je moest mijn spuitbus RODE backlightspray maar eens lenen denk ik!

Rood is mooier op een rode AX.. En zwart is naar mijn mening te donker.. Lichtopbrengst kan erg tegenvallen.. Maar hee, gelukkig hoef jij er niet tegen aan te kijken :) :)

Zal eens een foto zoeken van mijn lichtkappen!

Image

Kon even geen andere foto online terug vinden! :twisted:
Rood zegt dan net even wat meer!

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Rood is idd mooier.. prachtige koplampen Brutus... ehh.. lichtkapjes :-)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Wil niet veel zeggen, maar het binnenwerk van een type1 achterlicht past perfect in mn type2 achterlicht, iig de linkerkant dan :D

Had bij de mijne last dat de hele linkerkant uitviel + nummerplaatverlichting, binnenwerk van een type1 meegenomen van de sloop en die paste er zo in.

Post Reply