Toen ik mijn skirtsetje op mijn auto gezet heb heb ik de stootstrips gewoon laten zitten, heb er alleen een stukje afgesneden waar dat nodig was. Heb hem er wel even helemaal afgehad maar dan zie je over de hele lengte waar de strip gezeten heeft nog een lijmlaag ofzo zitten en dat ziet er dus echt niet uit! Hoe hebben jullie dit opgelost? Is er een manier om dit te verwijderen ZONDER de lak te beschadigen uiteraard.
Was trouwens ook een heel gedoe om de stootstrips er uberhaupt weer op te zetten, de eerste keer lag ie er aan 1 kant na 2 dagen alweer af....
stootstrip eraf trekken, dan met stickerverwijderaar aan de gang.
Je kunt dan ook een ijskrabber gebruiken om het weg te pulken.
Als je die strip daarna weer even in de was zet van de kleur van je auto zie je geen krassen.
Dat klopt. Maar die dubbelzijdige tape plakte niet meer toen ik de strips er met veel moeite afgekregen had. Dus nu zitten ze met kit vast. Denk dat ik het voorlopig dan maar zo laat, weet niet of ik het mooi kan krijgen als ik ze er nu weer afhaal.
ik heb ??n keer geprobeerd er een stukje van die strip af te pulken. ik had hele koude handjes, want het was winter, en dat ding zat heel erg vast dus ik heb het maar opgegeven. verder was ik inderdaad bang voor lijmresten etc. ik laat ze voorlopig maar lekker zitten...
ah gewoon d'r af trekken, met fohnen, spiritus of lijmverwijderaar haal je ze zo weg. Als je kleurverschil ziet met de rest van de lak moet je gewoon goed poetsen en in de was zetten.
Haha, voorlopig laat ik het denk ik even zo. En misschien dat ik het eerst een klein stukje lostrek en kijk hoe dat eruit ziet en dan zie ik wel verder.
Ga me eerst maar weer eens concentreren op het volgende audio project.
Als het een witte is, kan er niet echt veel kleurverschil zijn, want daar moet je het meest rekening mee houden. Gewoon ff opwarmen en wat bezigheidstherapie om die lijm af te krabben. Als er al een kleurverschil zou zijn, na enkele beurten waxen valt het al niet meer op hoor... en de wagen is tenminste iets mooier geworden.
Ik heb ook een rode AX gehad. Ik heb daar de stootstrips vanaf getrokken, toen met thinner de lijmresten verwijderd en daarna de auto gecleanerd en in de was gezet. Ik had geen last van kleurverschil.
Heb het ook gedaan met mijn witte ax en is echt 10 keer mooier. enige probleem dat ik had was dat mijn auto al een keer bijgespoten was en dat stopte precies onder de strip en dat zag je dus wel.
Damn it! Weet niet of ik het zal doen haha, zonder stootstrips is idd wel mooi maar loop natuurlijk ook een risico dat die lijmresten niet goed weggaan en dat ik een giga kleurverschil heb.
Hoor verschillende dingen, de een zegt dat ik het beter niet kan doen en de ander zegt dat ie geen kleurverschil had... Crisis!