Mijn nieuwe liefde!
Moderator: webmasters
Mijn nieuwe liefde!
Gisteren heb ik mezelf een geweldig nieuwjaarscadeau gegeven.
Ik ben blij en trots dat ik met deze superauto verder mag gaan rijden.
Gisteren ermee naar huis gereden, en hij is echt helemaal super. Vanwege de regen wel heel voorzichtig gedaan. Bovendien kom ik nauwelijks boven het dasboard uit, zo laag zit de stoel nu. Maar hij stuurt snaarstrak en de motor trekt als een vrijgezel. Accelleratie tot in de gloria! :firedevil Man o man, wat klimt ie snel in zijn toeren.
Ik weet het zeker. Hier ga ik nog heel veel lol aan beleven.
Een projectauto is nooit af. Zo ook deze, er zijn een paar dingetjes waar ik mee aan de slag moet, maar dat gaat wel lukken.
Om te beginnen de stoel omhoog. Verder benzinedruk nakijken (smoort bij volgas) en toerenteller en olietemperatuurmeter aan de praat krijgen. Verder is ie helemaal okidoki.
Enkele specs:
- gestript interieur
- Saxo 1.6 8v blok met 106 Super groep N chip
- Saxo achteras met zware vering en stabilisator
- Koni geel dempers
- OMP kooi
- Teflon/RVS remmen
- Sachs Sport race sinterkoppeling
- 106 rallye 1.3 versnellingsbak
- doorgelaste carrosserie
- alle kit eraf
- uitlaat van dunwandig RVS, Remus einddemper
Foto's:
van voren
van opzij
van binnen
onder de kap
Peter, ontzettend bedankt. Ik zal er zuinig op zijn, maar ik ga hem wel af en toe op zijn staart trappen.
Ik ben blij en trots dat ik met deze superauto verder mag gaan rijden.
Gisteren ermee naar huis gereden, en hij is echt helemaal super. Vanwege de regen wel heel voorzichtig gedaan. Bovendien kom ik nauwelijks boven het dasboard uit, zo laag zit de stoel nu. Maar hij stuurt snaarstrak en de motor trekt als een vrijgezel. Accelleratie tot in de gloria! :firedevil Man o man, wat klimt ie snel in zijn toeren.
Ik weet het zeker. Hier ga ik nog heel veel lol aan beleven.
Een projectauto is nooit af. Zo ook deze, er zijn een paar dingetjes waar ik mee aan de slag moet, maar dat gaat wel lukken.
Om te beginnen de stoel omhoog. Verder benzinedruk nakijken (smoort bij volgas) en toerenteller en olietemperatuurmeter aan de praat krijgen. Verder is ie helemaal okidoki.
Enkele specs:
- gestript interieur
- Saxo 1.6 8v blok met 106 Super groep N chip
- Saxo achteras met zware vering en stabilisator
- Koni geel dempers
- OMP kooi
- Teflon/RVS remmen
- Sachs Sport race sinterkoppeling
- 106 rallye 1.3 versnellingsbak
- doorgelaste carrosserie
- alle kit eraf
- uitlaat van dunwandig RVS, Remus einddemper
Foto's:
van voren
van opzij
van binnen
onder de kap
Peter, ontzettend bedankt. Ik zal er zuinig op zijn, maar ik ga hem wel af en toe op zijn staart trappen.
Bedankt. T'is echt een geweldig bakje hoor.
Het mooie is dat de meeste spullen vrijwel nieuw zijn. Blok, bak en koppeling hebben nog geen 20.000 km gedraaid. De carrosserie ken niet of nauwelijks roest, alleen een paar hele kleine deukjes.
En hij is snel! Pfoe, daar zal ik echt nog aan moeten wennen. T'is net een motorfiets. Hij schakelt ook superstrak. Net een lichtknopje, klik-klik-klik. Heerlijk!
Weet nog niet wat ik met de oude ga doen. Iemand interesse?
Het mooie is dat de meeste spullen vrijwel nieuw zijn. Blok, bak en koppeling hebben nog geen 20.000 km gedraaid. De carrosserie ken niet of nauwelijks roest, alleen een paar hele kleine deukjes.
En hij is snel! Pfoe, daar zal ik echt nog aan moeten wennen. T'is net een motorfiets. Hij schakelt ook superstrak. Net een lichtknopje, klik-klik-klik. Heerlijk!
Weet nog niet wat ik met de oude ga doen. Iemand interesse?
Heej Antoine gefeliciteerd joh. Ik had al zo'n vermoeden dat6 jij hem gekocht had. Is echt een mooi monstertje. Nu kan het echte sleutellen beginnen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Iedereen bedankt!
Ray, onderhuids zijn 106, Saxo en AX op veel punten nog onderling te verwisselen.
Op basis van de AX zijn de 106 en de Saxo ontwikkeld. Zoek maar eens op het forum. Zijn veel draadjes over te vinden.
Ik heb dus een AX 1.1RE gekocht, met grotendeels Saxo en AX GTI techniek eronder. Maar de versnellingsbak is weer van een 106 1.3 Rallye. Een echt bouwpakket dus.
Voor foto's kan je klikken op de linkjes in de eerste post. Ze staan onder het kopje "foto's" (duh).
Ray, onderhuids zijn 106, Saxo en AX op veel punten nog onderling te verwisselen.
Op basis van de AX zijn de 106 en de Saxo ontwikkeld. Zoek maar eens op het forum. Zijn veel draadjes over te vinden.
Ik heb dus een AX 1.1RE gekocht, met grotendeels Saxo en AX GTI techniek eronder. Maar de versnellingsbak is weer van een 106 1.3 Rallye. Een echt bouwpakket dus.
Voor foto's kan je klikken op de linkjes in de eerste post. Ze staan onder het kopje "foto's" (duh).