Zojuist gehoord dat mijn geliefde axje is afgekeurd..
moet wel t een en ander gebeuren om m weer op de weg te krijgen..
Baal wel behoorlijk!
Moeten nieuwe voorschokdempers op, zijn lek..
nieuwe remleiding rechtsachter..
nieuwe schijven + blokjes
een lekkage aan de vulmond van de tank..
en de massa van de achterlichten..
Ga het zelf maar doen, gezien de kosten bij de garage(niet dat ik daar geen vetrouwen in heb.)
Heeft iemand tips voor de remleiding en de achterlichtenmassa?
schokbrekers en remschijven moet wel gaan lukken denk ik.
iemand nog goedkope adressen voor de onderdelen?
beetje jammer, meeste dingen die je visueel makkelijk kan inspecteren is niks mis mee. ben gelukkig vrij tussen kerst en oud en nieuw..
alvast bedankt!
niet door de keuring, werk aan de winkel...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
linker remlicht eruit pakken daar zit een massa boutje
deze loshalen en alle contactjes
even opschuren en opnieuw vastmaken moet voldoende zijn.
over remleidingen
ik heb ze ooit op moeten schuren en tectyleren of het klopt tja ik ben weer door de keuring gekomen.
ik denk dat je met de voorschokbrekers het meeste werk gaat hebben
of je haalt op de sloop een complete voorpoot.
je hebt in ieder geval nodig een veerspanner en een goed systeem om je demper los te krijgen.
wel gelijk een mooie kans om te verlagen. ik ben met kapotte dempers door de keuring gekomen omdat de veren goed stug waren. www.hbase.nl voor prijzen
deze loshalen en alle contactjes
even opschuren en opnieuw vastmaken moet voldoende zijn.
over remleidingen
ik heb ze ooit op moeten schuren en tectyleren of het klopt tja ik ben weer door de keuring gekomen.
ik denk dat je met de voorschokbrekers het meeste werk gaat hebben
of je haalt op de sloop een complete voorpoot.
je hebt in ieder geval nodig een veerspanner en een goed systeem om je demper los te krijgen.
wel gelijk een mooie kans om te verlagen. ik ben met kapotte dempers door de keuring gekomen omdat de veren goed stug waren. www.hbase.nl voor prijzen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Svend wrote:Ha, verlagen, wel een mooie kans.. aleen weet niet of ik dat wel aandurf.. kost me ook nog eens extra denk ik.
De remleiding begon wat putjesvorming te krijgen door de roest, lijkt me beter om te vervangen dan?
wat bedoel je met "een goed systeen om je demper los te krijgen"?
remleidingen is niet veel werk, zijn alleen niet voordelig.. ik was 70,- kwijt voor 2.. dus jij 35 voor 1? gewoon je oude verwijderen, opmeten hoe lang hij is [of meenemen maar een garage of onderdelenhandel] en dan op maat laten maken.. je krijgt het dan op maat, op rol aangeleverd.. dan is het even een uurtje buigen om alles op de plek te krijgen en daarna remmen ontluchten wat een minder leuk klusje is, maar niet moeilijk
70 e voor 2? Ik ooit bij de brezan volgens mij 15 e betaald voor een leiding naar achter. Als je gaat vervangen, pas dan op de bevestigingspunten onder je auto, die zijn oud en breken zo en je hebt geen zin om die ook nog te vervangen of dat je leiding zoals bij mij een beetje onder je auto bungelt.