Op een 205 kan je de draagarmen van een 309 monteren. Omdat die iets groter zijn komen de veerpoten aan de onderkant wat meer naar buiten te staan. Et voila, de 205 heeft meer wielvlucht (camber dus).
Is dat geintje met een AX wellicht ook mogelijk?
Zouden de draagarmen van een ZX of BX ofzo misschien ook passen?
Camber truckje?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Simpel gezegt nee. Die draagarmen zijn totaal anders.
Je kan wel je auto omlaag gooien dan krijg je ook camber. Mijn wielen staan 1,5 graad naar buiten
Je kan wel je auto omlaag gooien dan krijg je ook camber. Mijn wielen staan 1,5 graad naar buiten
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Van zo hoog als nodig is zodat je nog maar een veerweg hebt van 3 centimeter.
Zorg dan overigens ook dat je die veerweg niet meer gebruikt door harde veren te nemen. Anders krijg je last wat bekent staat als bumpsteering. Oftewel als je over een hobbel gaat wil je auto opzij
Zorg dan overigens ook dat je die veerweg niet meer gebruikt door harde veren te nemen. Anders krijg je last wat bekent staat als bumpsteering. Oftewel als je over een hobbel gaat wil je auto opzij
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Bumpsteer? Mmmm. Dat betekent dat je AX nu zo laag ligt dat je draagarmen vanaf de carrosserie omhoog ipv omlaag staan toch?
Da's dan wel weer nadelig voor je wielvlucht. Zodra je draagarmen voorbij het horizontale punt zijn wordt de wielvlucht weer minder. Dus hoe meer je inveert, hoe minder wielvlucht. Da's ook het lastige met verlagen. Eigenlijk wil je dat je draagarm naar beneden blijft wijzen.
Maar dynamisch camber is sowieso lastige materie....
Da's dan wel weer nadelig voor je wielvlucht. Zodra je draagarmen voorbij het horizontale punt zijn wordt de wielvlucht weer minder. Dus hoe meer je inveert, hoe minder wielvlucht. Da's ook het lastige met verlagen. Eigenlijk wil je dat je draagarm naar beneden blijft wijzen.
Maar dynamisch camber is sowieso lastige materie....
-
- AX liefhebber
- Posts: 113
- Joined: FriDec26, 2003 11:44:46 PM
- Location: Alkmaar