Morettes!! (Rock's en anderen)

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Morettes!! (Rock's en anderen)

Post by Rob GT »

Ik heb ze gespoten en gemonteerd... en het staat heel goed! (Rock's ik moest het buitenste schroefje een flink eind terugdraaien en dan pasten ze perfect)

Maarrrrr... heb een probleempje met het aansluiten ervan.
Heb nu grootlicht en dimlicht (aan de buitenkant van de linkermorette) Het binnenste licht zou dan het stadslicht moeten zitten maar deze doet het niet... en mijn beide mistlichten doen het nu ook niet meer. Dus het is duidelijk dat ik een paar draadjes niet goed heb aangesloten :cry:

Dus mocht iemand weten welk draadje waar moet dan hoor ik dat graag! En hoe zat dat bij jou Aad? Ik heb nu wel aan beide zijden dimlicht maar groot- mist- en stadslicht heb ik dus niet. En ik zou het graag hebben zoals het hoort.

Ik kan ook wel wachten tot speed...

Correctie... zoals ik ze had aangesloten had ik alleen dim- en grootlicht.

Image
Last edited by Rob GT on ThuSep09, 2004 8:54:09 PM, edited 1 time in total.
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Hey Rob,

De lampjs waren allemaal nog goed, dus die hoef je er niet uit te frummelen....de lampen waren koud bij demontage dus die zijn toen ook niet kapot gegaan.........kijk wel even of dat stekkertje bij je parkeerlicht niet klem zit..... dit was bij mij ook eerst het geval.
Ik had alles opgeschreven en vervolgens is dit briefje verdwenen,...... ik heb er vorige week ook nog een tijd naar gezocht :?
het zou makkelijk zijn als iemant met doormeetapparatuur even zou kunnen kijken welk draadje waarvoor is.....(lees:kan er aub iemand doormeetapparatuur meenemen naar Speed en aub even kijken wat voor wat is ?)

Cheers,
R.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

Idd aad... het is helemaal niet zo makkelijk als het eruit ziet. :cry:

Ik heb nu namelijk dat als ik mijn stadslicht inschakel dan gebeurd er niets... maar als ik mijn dimlicht inschakel gaat het stadslicht branden en grootlicht dan gaat mijn dimlicht branden... dus dat gaat zo niet.
Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

je kan dat toch gewoon doormeten met een klein lampje?

Je zet alleen je stadlicht aan en kijkt welke draad spanning geeft, dat is dan stadslicht. Die houdt je aangesloten en je draait je licht een klik verder, dan kijk je welke er dan spanning geeft; dat is dimlicht
Massa is trouwens 1 draad voor groot en dimlicht, dat is die stekker met 3 connecties. Daarvan is er 1 massadraad (als ik het goed dacht niet bovenste maar een van de 2 dwarse), en 1 plusdraad voor dim en 1plusdraad voor grootlicht.

Stadslicht heeft 2 aparte draden. (maar da's hetzelfde stekkertje als wat onderin je normale lampen gaat dus die kan je zo overzetten)
Teminste, bij mijn morrettes zit het stadslicht in de buitenste lamp, bij jouw niet dan?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by peter »

De binnenste is toch een verstraler? de binnensten zijn bij mij niet eens aangesloten, dan kan ik er ook niet per ongeluk mee rondrijden
Image

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

Klopt peter en Rob... maar ik had het aangesloten zoals ik dacht dat het moest, maar er zijn al 2 stoppen doorgeslagen. Dus er was toch iets niet helemaal goed.

Ik heb nu namelijk dat als ik mijn stadslicht inschakel dan gebeurd er niets... maar als ik mijn dimlicht inschakel gaat het stadslicht branden en grootlicht dan gaat mijn dimlicht branden... dus dat gaat zo niet.

Maar peter, hoe is het stadslicht/ dimlicht bij jou dan aangesloten? Misschien kan ik ook wel op speed kijken hoe het bij jou zit... vind ik niet zo'n probleem.
Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

peter wrote:De binnenste is toch een verstraler? de binnensten zijn bij mij niet eens aangesloten, dan kan ik er ook niet per ongeluk mee rondrijden

das toch hetzelfde als per ongeluk met groot licht rondrijden, dat doe je toch ook niet?

Zelf vind ik de verstralers het beste punt van die morettes, echt een puik licht geeft dat :twisted:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Die verstralers zijn bij mij ook niet aangesloten. Ik denk erover om daar ook stadslicht in te maken. Staat natuurlijk veel leuker 4 brandende koplampen...

Rob GT zoals Kakelbont het zegt is het het makkelijkst en meest logisch aansluiten.
Freude am Fahren.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

master-arnie wrote:Rob GT zoals Kakelbont het zegt is het het makkelijkst en meest logisch aansluiten.

Zo heeft mijn buurjongen het ook gedaan ja. :lol:
Ziet er zeer stoer uit!
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Je mag toch ook 4 dimlichten voeren
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

maar die binnenste zijn stik gave schijnwerpers. Gewoon aansluiten dus.... Kan je er altijd nog een stadslichtje bijzetten :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply