Beste allen,
Ik heb sinds kort een AX GT en overweeg een 1,6 in te (laten) bouwen.
Ik heb een paar vragen, zou graag ervaringen willen weten.
welk type 1.6 kan je het beste/gemakkelijks inbouwen
tegen welke problemen loop je aan qua: versnellingsbak/aandrijf as/ draadboom
is de bedoeling dat je de 1,3 bak houdt of ook een 1,6 bak
is er een soort handleiding op het forum over het inbouwen van een 1,6
1.6 > ax GT
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Re: 1.6 > AX GT
Dit heb ik eens van Chris (Drake) gekregen:
Type 1 is het makkelijkst ivm 1 lambda sonde en een wat makkelijkere kabelboom kwa ombouw, maar een type 1 saxo's staan vaak genoeg te koop (goed in de gaten houden op markplaats) en staar je niet blind op lage km standen, een TU5J4 kan zonder problemen +2.5 ton draaien. Je kan ook eventueel het blok van een 106 gti nemen welke identiek is.
De motorsteun bij de ecu zal omgelast moeten worden, het is dus altijd aan te raden het liefst een complete auto te regelen. Je kan de de v-bak die nu hebt houden maar die van een 106 gti/saxo 16v heeft een sterker diff (20cc12 bakcode)
De kabelboom hoeft niet in zijn geheel omgezet te worden, je kan infeite het gedeelte van de motorruimte omsolderen bij de stekker.
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt .
Lees de wie is wie eens door van Drake, daar staat meer dan genoeg info in.
Type 1 is het makkelijkst ivm 1 lambda sonde en een wat makkelijkere kabelboom kwa ombouw, maar een type 1 saxo's staan vaak genoeg te koop (goed in de gaten houden op markplaats) en staar je niet blind op lage km standen, een TU5J4 kan zonder problemen +2.5 ton draaien. Je kan ook eventueel het blok van een 106 gti nemen welke identiek is.
De motorsteun bij de ecu zal omgelast moeten worden, het is dus altijd aan te raden het liefst een complete auto te regelen. Je kan de de v-bak die nu hebt houden maar die van een 106 gti/saxo 16v heeft een sterker diff (20cc12 bakcode)
De kabelboom hoeft niet in zijn geheel omgezet te worden, je kan infeite het gedeelte van de motorruimte omsolderen bij de stekker.
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt .
Lees de wie is wie eens door van Drake, daar staat meer dan genoeg info in.
Re: 1.6 > AX GT
Het makkelijkst is een 1.6 8v uit een 106/306. Motorsteun hoeft dan niet omgelast te worden, inbouw is vergelijkbaar met een 1.4 GTI blok.
Een 8 kleppen blok past altijd.
electronica;
Het makkelijkst is een 1.4 GTI kabelboom met ECU te gebruiken.
Een peugeot 106 1.6/1.3 rallye kabelboom is ook passend te maken.
Hier een handleiding;
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?t=21992" onclick="window.open(this.href);return false;
Een 8 kleppen blok past altijd.
electronica;
Het makkelijkst is een 1.4 GTI kabelboom met ECU te gebruiken.
Een peugeot 106 1.6/1.3 rallye kabelboom is ook passend te maken.
Hier een handleiding;
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?t=21992" onclick="window.open(this.href);return false;
Altijd meer PK's dan jou!