Voor kleine filmpjes kan een mini laptop nog wel (als die dingen al een CD-speler hebben, laat staan een brander

) maar voor wat Miranda er mee wil (films van minimaal een anderhalf uur monteren in de beste kwaliteit dan heb toch een aardige machine nodig.
Wat betreft formaat vrees ik dat je niet veel kleiner zal kunnen als wat je nu hebt en daarbij is een mini-laptop (aka netbook) (naar mijn mening/idee) zwaar ongeschikt voor videobewerking. De hardware is doorgaans veel lichter als wat je nu hebt en op een klein scherm is het namelijk niet prettig werken en heb je het na een half uur naar zo'n klein schermpje turen meestal helemaal gehad en is de laatste film ooit op jullie huidige HP gemonteerd.
Áls je dan toch een netbook wilt aanschaffen doe dit dat met het idee om er mee te kunnen internetten en e-mailen en houdt de laptop ernaast voor "het echte werk".
Wat betreft een tablet vraag ik mij af of dit wel wat voor jullie is... Daarvoor zou ik toch eerst maar eens zo'n ding van iemand vasthouden en gebruiken. Mijn mening is daarover dat ik het niet 3x maar 30x niks vindt omdat ik ten eerste al een toestenbord mis (een vlak scherm waar je toevallig ook letters in de juiste volgorde mee kan krijgen schaar ik niet onder het hoofdstuk toetsenbord. Mijn SmartPhone is ook niet voor niets een HTC Touch Pro2 ( eentje met uitschuifbaar QWERTY toetsenbord)). Maar gelukkig is dit voor iedereen anders en zijn er zat mensen die zweren bij een tablet. Overigens kun je video bewerking op het niveau van Miranda volledig vergeten, meen mij te herrinneren dat ik iets gelezen heb over een app voor de iPad maar al zou dat werken (wat ik mij bij lange na niet voor kan stellen) dan zit je nog steeds met het feit dat je een tweede pc nodig hebt om alles op DVD te branden.