Hallo Techneuten,
Terug van lang weggeweest! De AX heeft dus ook lang (dik 2 jaar) stilgestaan. Wil haar! de oude liefde dus weer tot leven brengen. Accu heeft buiten de wagen gestaan en is regelmatig geladen. Mijn vraag welke voorzorgen zijn wijs om uit te voeren voor het wederopstarten van m'n 1.1 benzine motortje? Gaarne jullie adviezen.
Bij voorbaat dank voor suggesties.
Leen
motor starten na stilstand
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
Re: motor starten na stilstand
ik zou dr n nieuwe filter en nieuwe olie, en schone koelvloeistof in gooien.. gewoon n kleine beurt eigenlijk.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
hoe oud was de distributieriem toen je hem wegzette?
De teller staat op 100.000 en volgens mij nog nooit een distr.riem vervangen. Zeker niet in de periode dat ik er mee gereden heb. (vanaf ongeveer 50.000) Ik voel aan dat je suggestie is deze eerst te vervangen !
-
- AX super weirdo
ja! distributieriem dient bij +/- 100.000 km, of na 6 jaar (?) vervangen te worden. lijkt me inderdaad ten zeerste aan te raden
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
AlexanderB en Raoel bedankt voor jullie suggesties. Deze lijken me inderdaad zinvol. Misschien het motortje manueel nog even een paarslagen ronddraaien zonder compressie! Samen met de toch geplande aandr. asn vervangen dus best weer wat werk dat ik voor het najaar kan inplannen! Gelukkig ben ik er voor vervoer niet van afhankelijk en is het echt voor de hobby.
Dank.
Leen
Dank.
Leen