Bakolie bijvullen via bovenkant.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
Bakolie bijvullen via bovenkant.
Bovenop de versnellingsbak, recht onder de pijp die naar het luchtfilter gaat, zit een zwarte plastic dop op een pijpje geklemd. Is dit dit de opening van de versn.bak om de bakolie makkelijk bij te vullen? Zo goed benaderbaar dat ik het me moeilijk voor kan stellen.
-
- AX super weirdo
je kan daarmee alleen niet zien of de bakolie op het juiste niveau staat,
daarvoor is de vulplug aan de zijkant namelijk, met die plug open, auto waterpas, olie dr in tot het bij die plug aan de zijkant dr weer uit drupt, dan plug dr in en klaar
om bij die zijkantplug te komen moet het wiel dr af, maar als je toch koppeling gaat wisselen *kijkt naar andere topic* dan heb je dat toch al..
daarvoor is de vulplug aan de zijkant namelijk, met die plug open, auto waterpas, olie dr in tot het bij die plug aan de zijkant dr weer uit drupt, dan plug dr in en klaar

om bij die zijkantplug te komen moet het wiel dr af, maar als je toch koppeling gaat wisselen *kijkt naar andere topic* dan heb je dat toch al..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Een v-bak verbruikt geen olie en teveel olie is schadelijk. Gewoon via de zijkant bijvullen, dan weet je zeker dat je goed zit.Terminal wrote:bij koppeling wisselen moeten toch je steek assen eruit dus je bent al al je olie kwijt. Je bouwt alles weer terug, en gooit daarna 1.8liter bakolie in de bovenste opening. Iets teveel maakt niet uit, dat verbruikt die wel weer.
Op de luie manier kan ook (via de bovenkant) als je daarna de vulplug maar even losdraait. (en de overtollige bakolie natuurlijk even opvangt)
Vergeet ook niet de ringetjes te vervangen van de vul en aftapplug, kosten maar een euro, maar het is zo lullig als je vanwege de besparing van een euro je bakolie beetje bij beetje verliest.
Artikelnummer is: 016488
Vergeet ook niet de ringetjes te vervangen van de vul en aftapplug, kosten maar een euro, maar het is zo lullig als je vanwege de besparing van een euro je bakolie beetje bij beetje verliest.
slim!Browny wrote:Op de luie manier kan ook (via de bovenkant) als je daarna de vulplug maar even losdraait. (en de overtollige bakolie natuurlijk even opvangt)
die ringetjes had ik niet. jmrrrr
iemand tips hoe ik kan controleren of ze niet stiekem lekken? schoonmaken en kijken of het nat wordt heeft weinig zin denk ik...
groet,
elsje

Done: ax kopen
elsje

Done: ax kopen