Ik heb gister nieuwe handremkabels onder mijn AX van 1994 gezet.
Alles gedaan zoals het hoort. Maar volgens mij werkt de handrem niet zoals het moet. Als ik de handrem aantrekt, doe hij bijna niets. Ik kan het achterwiel gewoon draaien .Op deze site staat ook een hele uitleg, tja wat kan er mis gaan. Toch werkt de rem niet naar behoren. Ik las dat dit vaker voorkomt. Wie kan mij helpen, tips geven.....
Lelie
Last edited by Lelie on SatMar05, 2011 1:08:43 PM, edited 1 time in total.
Als je ze allebei tot dat punt dat ze net blokkeren stelt moet het goed zijn toch? Of komen ze niet meer los?
Dan zou je even het stelmechanisme moeten smeren in de trommels. Wil nog wel eens roestig en stroef worden.
Bossie wrote:Rem eerst even gewoon met de voetrem (wel met de trommels er op) zodat de remschoenen zichzelf eerst juist kunnen stellen. Stel daarna de kabels af.
Bossie wrote:Rem eerst even gewoon met de voetrem (wel met de trommels er op) zodat de remschoenen zichzelf eerst juist kunnen stellen. Stel daarna de kabels af.
Ook dat heb ik gedaan...........
En als je met de voetrem remt, kun je dan de wielen wel of niet draaien? Als de de wielen dan kan draaien, heb je waarschijnlijk de remmen niet op de juiste manier gemonteerd. Let dan vooral op het automatisch stelmechanisme.
Dat heb ik niet geprobeerd. De auto remt wel goed. Volgens mij heb ik de remmen op de juiste manier gemonteerd. Maar ja, ........Waar moet ik dan speciaal op letten bij het automatisch stelmechanisme.
Lelie wrote:Dat heb ik niet geprobeerd. De auto remt wel goed. Volgens mij heb ik de remmen op de juiste manier gemonteerd. Maar ja, ........Waar moet ik dan speciaal op letten bij het automatisch stelmechanisme.
Dat het op de juiste manier in elkaar wordt gezet, anders werkt het stellen niet.
BTW, met rijden zonder achterremmen remt het op zich ook goed, je remt maar met een klein percentage achter.
Ik had de hefboom van de handrem waar de kabel in zit, niet goed terug gedrukt, want dat is dus belangrijk. Als je op de rem trapt dan moet die hefboom tegen het remsigment aanzitten, zodat de remschoen zich goed kan afstellen met het zelf stellend mechaniek als je op de rem trapt.