Mijn verlichting/wisser en alles electrisch doen het de eerste 4/5km maar zwakjes.
Ruitenwissers gaan maar heel langzaam over het raam en de tellerbak geeft amper nog licht en ook de fan draait wat minder hard.
Het gekke is, na een kilometer of 4 is het ineens wel weer helemaal goed.
Slechte accu lijkt me niet, hij start goed dat is het probleem niet.
Is er miss iets wat het zou kunnen zijn? Massa punten zijn een tijdje geleden nog helemaal opgeschuurd.
Weird stroom probleem
Moderators: vtspower, webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Achter de accu zit op het binnenscherm een massapunt met een kabel rechtstreeks naar de min van de accu, uit ervaring weet ik dat als deze afgebroken is (of niet goed vast zit) ongeveer de zelfde verschijnselen gebeurt als jij omschreef.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX liefhebber
- Posts: 300
- Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
- Location: Bovenkarspel
Dat kleine stekkertje is alleen maar om het lampje op je dashbord te laten branden om aan te geven dat de dinamo niet werkt.
Tevens als het je dynamo zou zijn start je auto niet meer na een paar keer starten.
Als je auto wel blijft starten werken je dynamo, accu en startmotor dus nog, wat hier boven al werdt aangegeven is een losse (gebroken) massa of je hoofdzekering stuk (kan ook half stuk zijn, geloof me !) of zijn bedrading vuil of niet goed vast.
Als het net als mijn peugeot zit heb je naast je accu een zwart kastje zitten waar je stroom verdeel punt in zit met 2 of 3 zware zekeringen.
Tevens als het je dynamo zou zijn start je auto niet meer na een paar keer starten.
Als je auto wel blijft starten werken je dynamo, accu en startmotor dus nog, wat hier boven al werdt aangegeven is een losse (gebroken) massa of je hoofdzekering stuk (kan ook half stuk zijn, geloof me !) of zijn bedrading vuil of niet goed vast.
Als het net als mijn peugeot zit heb je naast je accu een zwart kastje zitten waar je stroom verdeel punt in zit met 2 of 3 zware zekeringen.
Techniek is simpel zolang je het snapt !
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Als het lampje stuk is, of anders gezegt de verbinding is verbroken, dan zal de dynamo geen energie leveren.lekkersimpel wrote:Dat kleine stekkertje is alleen maar om het lampje op je dashbord te laten branden om aan te geven dat de dinamo niet werkt.
.......
Via het lampje wordt de veldspanning van de dynamo geregeld, dus een ZEER belangrijke verbinding.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl