Witte stekker verlichtingskabelboom GTI
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Witte stekker verlichtingskabelboom GTI
Kan iemand mij vertellen wat er aan de witte stekker zit, welke aan de verlichtingskabelboom zit en onder de ECU uitkomt.
Ik kan nu even geen foto posten, maar ik kan hem vanavond wel posten.
Het gaat om de kabelboom van een GTI.
Alvast bedankt het zou mij heel erg helpen.
Ik kan nu even geen foto posten, maar ik kan hem vanavond wel posten.
Het gaat om de kabelboom van een GTI.
Alvast bedankt het zou mij heel erg helpen.
Yup, maar zat die niet vlakbij de DIS bobine in de buurt?
Zou die witte stekker onder de ECU niet bedoeld zijn voor de mengselstelpotmeter (voor GTI's zonder lambda-sonde)?
Zou die witte stekker onder de ECU niet bedoeld zijn voor de mengselstelpotmeter (voor GTI's zonder lambda-sonde)?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Ik vraag mij af of we het over de zelfde kabelboom hebben.
Met verlichtingskabelboom bedoel ik de kabelboom waar de koplampen, knipperlichten etc. aan zitten.
Ik kan mij niet herinneren dat vanaf deze kabelboom iets naar de brandstofpomp gaat. Ik kan mij vergissen.
Vanaf de motorkabelboom loopt wel een stekker naar de brandstofpomprelais.
Met verlichtingskabelboom bedoel ik de kabelboom waar de koplampen, knipperlichten etc. aan zitten.
Ik kan mij niet herinneren dat vanaf deze kabelboom iets naar de brandstofpomp gaat. Ik kan mij vergissen.
Vanaf de motorkabelboom loopt wel een stekker naar de brandstofpomprelais.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Neen. Er loopt 100% zeker een draad voor de brandstofpomp door de verlichtingskabelboom! Die draad komt namelijk uit in de grote ronde stekker die aan de zijkant achter het linker zijscherm zit, waarmee alle verbindingen achter de zekeringkast de carrosserie binnen komen. Pin 20 van deze 23-polige stekker is de voedingsdraad voor de brandstofpomp, welke aan binnenzijde van de carrosserie is te herkennen aan de korte gele draad met de enkelpolige rode stekker, die daar verbinding maakt met de draad naar de brandstofpomp toe, onder het vloerkleed door.
Maar om even terug te komen op je oorspronkelijke vraag:

Waarin:
770 = Throttle spindle potentiometer (Stationair potmeter)
907 = Air Temperature Sensor (Inlaat lucht temperatuur sensor)
909 = Water Temperature Sensor (Koelvloeistof temperatuur sensor)
De letters in de stekkers:
3B1...3B3 = Blanc = Wit
2V1...2V2 = Vert = Groen
2G1...2G2 = Gris = Grijs
Hetgeen betekent dat die losse witte stekker met 3 contacten dus bedoeld is voor de stationair potmeter!
Verder ben ik in de schema's namelijk nergens nog een mogelijke andere witte 3-pins stekker tegengekomen. (Niet in de motorkabelboom en/of de verlichtingskabelboom althans).
Check anders gewoon even met een multimeter of 3B1 (pin 1 van de witte stekker dus) naar pin 9 van de ECU stekker gaat en 3B3 (pin 3 van de witte stekker) naar pin 3 van de ECU stekker.
Maar om even terug te komen op je oorspronkelijke vraag:
Waarin:
770 = Throttle spindle potentiometer (Stationair potmeter)
907 = Air Temperature Sensor (Inlaat lucht temperatuur sensor)
909 = Water Temperature Sensor (Koelvloeistof temperatuur sensor)
De letters in de stekkers:
3B1...3B3 = Blanc = Wit
2V1...2V2 = Vert = Groen
2G1...2G2 = Gris = Grijs
Hetgeen betekent dat die losse witte stekker met 3 contacten dus bedoeld is voor de stationair potmeter!
Verder ben ik in de schema's namelijk nergens nog een mogelijke andere witte 3-pins stekker tegengekomen. (Niet in de motorkabelboom en/of de verlichtingskabelboom althans).
Check anders gewoon even met een multimeter of 3B1 (pin 1 van de witte stekker dus) naar pin 9 van de ECU stekker gaat en 3B3 (pin 3 van de witte stekker) naar pin 3 van de ECU stekker.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:

Dit heb ik ff gecontroleerd en ze zijn idd verbonden!
De gele en blauwe dikke zijn verbonden, en de dunne groen en grijze zijn met elkaar verbonden. Bij mij is het ook achteraf gebeurd. Bij m'n Belgische GTI is het nog met een stekkertje.
Kheb de juiste schema's voor je, maar nu kan ik m'n fototoestel nergens meer vinden. (al weet ik zeker dat het hier ergens ligt

check ff de ATH kluwer die hier ergens staat, daar staan ze normaal ook in!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
ik heb hier wat nuttige schema's gedropt:
http://citrofenwick.zwammers.com/forum/auto/schema/
http://citrofenwick.zwammers.com/forum/auto/schema/