Sinds een tijdje zit ik met het volgende probleem;
Als de auto warm is stottert hij af en toe, alsof een cylinder een slag overslaat. Een maand geleden werd dit steeds erger totdat ik helemaal stil kwam te staan. Bleek aan de bougiekabels te liggen, vervangen en probleem leek opgelost. Gelijk grote beurt gegeven, bougies waren vuurrood maar verder oke en allemaal gelijk. Verder ook brandstoffilter uit voorzorg vervangen.
Sinds deze week komt het echter weer terug, maar mist nu ook duidelijk vermogen van circa 2000 tot 3000 toeren. Het gekke is dat het pas gebeurd na een kilometer of 50.
Waar zou dit nog aan kunnen liggen? Ik zit zelf te denken aan de ontstekingsmodule, zou dit nog ergens anders aan kunnen liggen? Brandstofpomp lijkt me sterk aangezien ik de eerste 50km nergens last van heb.
Het gaat overigens om een Peugeot 106 uit 1996, 1.4 multipoint met 192.000km op de teller.
Stotteren Peugeot 106
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Aah, top!
Ik heb een oud systeem, dus met kabels. Ik vroeg me al af waar die rail zat, maar die heb ik dus niet, verward met de injectierail die erop lijkt.
Inmiddels een nieuwe besteld, hopelijk van de week binnen en hopelijk dat het dan is opgelost.
Bedankt voor de reacties alvast, ik laat het nog wel weten als het is gelukt!
Ik heb een oud systeem, dus met kabels. Ik vroeg me al af waar die rail zat, maar die heb ik dus niet, verward met de injectierail die erop lijkt.
Inmiddels een nieuwe besteld, hopelijk van de week binnen en hopelijk dat het dan is opgelost.
Bedankt voor de reacties alvast, ik laat het nog wel weten als het is gelukt!
Bij een Magneti Marelli computer wel, ja.
Maar bij een Bosch MP3.1 ECU is dat niet het geval.
De ontstekingsmodule is een zwart blokje dat er ongeveer zo uitziet:

(maar dan met 5 contactjes)
Let er bij vervangen van dat ding op dat het metaal waar 'ie op vast geschroefd wordt, eerst goed schoongemaakt is, vóór je de nieuwe plaatst!
Smeer vóór het plaatsen van de nieuwe de metalen achterkant in met een dun laagje warmtegeleidende pasta (die witte zooi die je bij elke fatsoenlijke computerwinkel kunt kopen!).
P.s.: 't kan trouwens heel goed zijn dat jouw motor een Magneti Marelli ECU heeft. Maar da's iets wat je zelf kunt nakijken door even op de sticker van de ECU te kijken.
Maar bij een Bosch MP3.1 ECU is dat niet het geval.
De ontstekingsmodule is een zwart blokje dat er ongeveer zo uitziet:

(maar dan met 5 contactjes)
Let er bij vervangen van dat ding op dat het metaal waar 'ie op vast geschroefd wordt, eerst goed schoongemaakt is, vóór je de nieuwe plaatst!
Smeer vóór het plaatsen van de nieuwe de metalen achterkant in met een dun laagje warmtegeleidende pasta (die witte zooi die je bij elke fatsoenlijke computerwinkel kunt kopen!).
P.s.: 't kan trouwens heel goed zijn dat jouw motor een Magneti Marelli ECU heeft. Maar da's iets wat je zelf kunt nakijken door even op de sticker van de ECU te kijken.

Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
