Ik heb even zicht op een GT injection blok voor mijn 1.1 Blok komt met kabelboom, ecu en versnellingsbak. En aandrijfassen.
Blok is alu, dus hoef geen andere veerpoten. Dikkere remmen erbij: zo hard rijd ik niet, dus lijkt me niet direct nodig (is vooral om de Caravan te trekken ).
Omdat het Bosch -> Bosch is, lijkt mij dat dit gewoon een kwestie van plug-and-play is?
Last edited by raoel on ThuAug12, 2010 9:33:23 AM, edited 2 times in total.
Ja als je normaal rijdt voldoet die standaard remmerij wel redelijk hoor. Misschien met die caravan niet, maar met ax + aanhang heb ik geen ervaring.
En volgens mij zal het allemaal direct passen ja En anders krijg je hier wel de nodige hulp.
(dit is trouwens een aanrader hoor. Een 1.4 blokje in een 1.1 koets gaat echt al redelijk hard voor wat het maar is.)
ohja, je motorsteun moetje wel ff overzetten of versterken als je graag wild doet. Ik zal vnv als ik het niet vergeet ff foto's zoeken.
De rollende oogjes van de caravan waren ook een beetje geinend bedoeld, sorry, er is nog geen caravan maar als ie er komt dan heb ik daar een BX voor (Daan, heb jij daar geen BX (meer) voor joh? Als je 2000 km aflegt zit je daar toch in? ).
GT tellerhuis vind ik zeker leuk, maar dan moet er ook een GT dashboard bij, want het tellerhuis is iets te groot voor een niet-GT-dash (heb ik mij laten vertellen...)
Raoul: als je ook die andere aandrijfassen wilt gaan gebruiken, dan ontkom je er niet aan ook andere veerpoten (of in ieder geval andere wielnaven) te monteren: aan wielzijde zijn 1.1 assen namelijk anders dan 1.4 assen!
(Ja, ik weet ook wel dat er uitzonderingen zijn op deze vuistregel, maar in minstens 90% van de gevallen is deze vuistregel correct.)
Daarnaast kan ik je een upgrade van de remmerij echt wel aanbevelen hoor!
Ik weet het verschil in afremmen tussen 238mm en 247mm (beide massief, dus ik heb het nog niet eens over de GTI-remmerij!).
Ik zeg: DOEN! :P
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Heb nu in totaal 6 assen in de garage liggen (3x kort 3x lang, wat een luxe) dus ga wel ff passen.
Remmen: heb wel een paar reserve-remklauwen die bij vergelijken een heel andere maat bleken te hebben. Ik moet zeggen dat met mijn nieuwe velgen (185 breed!!) de slijtage-indicatoren het niet gered hebben, dus bij andere remmen moet ik ook een setje nieuwe velgen.
Weet je, ik vind lichtmetaal toch al niet passen.
Verder heb ik een olie-temp-sensor in mijn nieuwe motor gevonden. Dat zag mijn zwager-de-ex-Citroën-monteur. Leuk
MNM(tm) wrote:Raoul: als je ook die andere aandrijfassen wilt gaan gebruiken, dan ontkom je er niet aan ook andere veerpoten (of in ieder geval andere wielnaven) te monteren: aan wielzijde zijn 1.1 assen namelijk anders dan 1.4 assen!
(Ja, ik weet ook wel dat er uitzonderingen zijn op deze vuistregel, maar in minstens 90% van de gevallen is deze vuistregel correct.)
Daarnaast kan ik je een upgrade van de remmerij echt wel aanbevelen hoor!
Ik weet het verschil in afremmen tussen 238mm en 247mm (beide massief, dus ik heb het nog niet eens over de GTI-remmerij!).
Ik zeg: DOEN! :P
Inderdaad zijn er uitzonderingen de niewe assen bedoeld voor de AX Chrono (Plaisir 1.1) van Michel hebben onder mijn GT (met Furio Onderstel) gezeten.
Onder de GT zitten ook 247mm schijven en de mogelijkheid van 13" wielen door remtangen van het fabrikaat Teves in plaats van ATE op het originele onderstel.
De remtangen van Teves en ATE zijn niet zomaar uitwisselbaar.
...en laat dát nu juist de olie-niveausensor zijn!
Om daar wat mee te kunnen bij een ph.2 moet je een speciaal printplaatje achterop de tellerbak (in de aparte plastic kap die over de klok/toerenteller zit) nodig.
Zal er volgende week wel ff een foto van maken, dan heb je een idee wat ik bedoel. Overigens zijn er van dat printje twee typen: eentje voor alleen aansturing van het oranje waarschuwingslampje en eentje die ook in staat is het metertje (zoals bij de GTI) aan te sturen.
Recently done:
'k Heb een type 1 Maar ik heb zo'n sensor in de BX, die geeft de eerste 30 sec na starten aan wat het nivo is, maar moet zeggen dat het niet echt veel toevoegt...
Het metertje heeft m.i. idd bijzonder weinig serieuze waarde, maar 't waarschuwingslichtje dat gaat/blijft knipperen als 't niveau te laag is, is toch best wel handig.
Recently done:
raoel wrote:
Blok is alu, dus hoef geen andere veerpoten. Dikkere remmen erbij: zo hard rijd ik niet, dus lijkt me niet direct nodig (is vooral om de Caravan te trekken ).
juist als je iets gaat trekken zou ik zeker een upgrade voor de remmen doen. je zult tenslotte substantioneel meer gewicht tot stilstand moeten brengen en laten we eerlijk zijn. Een ax is ook niet echt gemaakt voor het sleuren van een caravan. Vraag me af of hij dat uberhautp wel mag. blijft het toegestane gewicht van die sleurhut onder de 700 kilo? (dus geladen en al)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Euh, Caravan trekken was een beetje een grapje (die zou dan achter "de Gouden Pakezel die grijs is" komen (aka BX)).
'k Heb wel eens een vouwwagen met een 1.1 getrokken, moet zeggen dat het best spannend was, zou er ook niet snel mee naar Z-Frankrijk mee rijden... Een viaduct was al flink gassen.
'k Denk wel dat je best veilig kunt rijden als de aanhanger/caravan zelf-remmend is, je goed op de motor remt en zorgt voor verse remolie, maarja, "groter is altijd beter"
Als die 1.4-assen ph1 zijn heb je volgens mij veel kans dat ze wel passen.
Alle ph1 1.0 1.1 1.4-assen die ik hier al in mijn handen gehad heb waren dezelfde. Enkel de dikte scheelde soms.
Ik kon mijn assen na upgrade naar GT-poten ook behouden.
(en laat ons hier thuis toevallig al erg vaak aandrijfassen gewisseld hebben *-) )
En ivm remmen:
Als je gaat trekken of zwaar raggen: upgraden
(of als ze toch in de schuur liggen)
Als je normaal rijdt en geen zin hebt om het opnieuw te veranderen: gewoon lekker zo laten
Ik ben (hard) gaan rijden op malmedy met dezelfde combo en die remmen hielden het echt vrij goed
MNM(tm) wrote:...en laat dát nu juist de olie-niveausensor zijn!
Om daar wat mee te kunnen bij een ph.2 moet je een speciaal printplaatje achterop de tellerbak (in de aparte plastic kap die over de klok/toerenteller zit) nodig.
Zal er volgende week wel ff een foto van maken, dan heb je een idee wat ik bedoel. Overigens zijn er van dat printje twee typen: eentje voor alleen aansturing van het oranje waarschuwingslampje en eentje die ook in staat is het metertje (zoals bij de GTI) aan te sturen.