Het is bijna zover: binnenkort wordt bekend wat de allerlaatste dag van De Nationale Sloopregeling gaat worden. Deze datum wordt bekend gemaakt in de StaatsCourant en in diverse andere media. Zodra de exacte datum bekend is heeft u nog maximaal enkele dagen voordat het subsidieloket sluit. Op die laatste dag kunnen autobedrijven tot 17.00u precies hun aanvraag indienen bij Agentschap NL; na dit tijdstip worden geen nieuwe aanvragen meer in behandeling genomen.
als dit zo doorgaat dan loop ik toch wat euro's mis, kutzooi in het kwadraat
En wat is het resultaat van de slooppremie dan geweest? Dat er een heel stel nog goede auto's op de sloop is beland en de mensen die geen geld hadden voor een nieuwere (en veel duurdere) auto nog altijd in oude vervuilende hokken rondrijden...
Fantastisch initiatief.... Hulde aan onze regering...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
Ik snap hem even niet. even een citaat van de site van de telegrof.
De sloopregeling moet het inleveren van oude, vervuilende auto's stimuleren. Bezitters van personauto's krijgen tot maximaal 1000 euro terug als ze hun oude auto inruilen voor een nieuwere. Voor de regeling was geld opzij gezet en dat is nu vrijwel op. In totaal ging het om 85 miljoen euro.
De sloopregeling bestaat sinds mei vorig jaar. Sindsdien hebben ongeveer 80.000 mensen gebruik gemaakt van de regeling, die ook opengesteld is voor het inruilen van oude, vervuilende bestelauto's. Vorige maand was al duidelijk dat de bodem van het potje in zicht kwam. Toen bepleitte branchevereniging RAI ook een verlenging van de regeling.
naar mijn weten kon je tot 1000 euro krijgen dus ervan uit gaande dat iedreeen de volle 1000 eu kreeg en het echt 80000 mensen waren.
80.000 x 1000 = 80.000.000 eurie. in het echt zal dit bedrag dus minder zijn. dat betekend dus dat het kleine deel overheid dat zich hiermee bezig hield voor zichzelf 5.000.000 euro loon voor een jaartje rekend.
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind
80.000 mensen tot nu toe, ze verwachten dat er nu tot woensdag nog een run op nieuwe autos gaat ontstaan waar een deel van dat bedrag in gaat zitten. Dat zullen natuurlijk nooit 5000 mensen zijn, al weet je dat in dit land nooit...
Verder zijn er nog de kosten voor alle reclame, voorlichtingsmateriaal, uurloon van allerlei mensen die eraan hebben meegewerkt, administratiekosten enz enz enz...
Van 5 miljoen kun je maar ongeveer 150 modale jaarsalarissen betalen. Laten we idd voor publiciteit en dergelijke ook nog een bedrag apart zetten, en een veel te duur administratie-/automatiseringsproject incalculeren, dan zit je toch al snel aan die 5 miljoen zonder dat iemand zich heel erg loopt te verrijken hoor...
Wat ik dubieuzer vind is de beloofde maar niet gecontroleerde "milieuwinst". 't Is zo eigenlijk schaamteloze staatssteun aan de auto-industrie... (nog los van het feit dat die 85 miljoen door ons allemaal wordt betaald. Ik betaal dus mee aan andermans auto! Dat is niet waarom ik belasting betaal... )
Dat zie je verkeerd, want ik in mijn eentje draag maar € 1000/10.000.000 = € 0.0001 bij aan jouw slooppremie. De juiste conclusie is dat alle andere mensen te weinig belasting betalen
er zijn ook diesel bedrijfsbusjes die 1500 eur opleverden,
Maar voor degene die nog graag willen nog 2 dagen te gaan
woensdag om 17 uur houdt het definitief op.