En daar moet ik nu de gevolgen van dragen...
Onlangs wat winterwerken uitgevoerd aan de pimp zoals een koppelingswissel en GT-voorpoten. Echter die werken duurden een pak langer dan ik in gedachten had. Ik ben enkele dagen ziek geweest en had nogal wat problemen om het remsysteem ontlucht te krijgen en had sowieso al niet veel zin. (overuren, andere bezigheden en ik heb de laatste tijd al gewoon veel te veel gesleuteld en gedaan)
Bij het er terug onderhangen van de bak zag ik dat ik de bakkeerringen vergeten te verwisselen was. (heb nochtans 2 setjes nieuwe liggen in reserve)
Achja, 'dacht' ik, ALS ze dan lekken kan ik nog steeds later nieuwe steken. Weinig kans 'dacht' ik want ze waren nog maar amper een jaar oud.
Ook had ik maar een goeie liter bakolie meer, maargoed dat moest wel volstaan voor enkele dagen tot ik nieuwe heb. (er zijn wel meer axjes die maar 1 liter hebben)
Ik was nogal gefrustreerd door al m'n remproblemen en wilde écht persé die avond nog kunnen rijden. Ik zat zonder vervoer etc.
Afgelopen weekend geef ik m'n zus rijles met de ax en ze misschakelt ipv naar 3 terug naar eerste. Dat gaf écht abnormale bakgeluiden... (terwijl ie er normaal volgens mij moest tegenkunnen want ze reed denk ik max 40-45, of niet?)
Dat zal denk ik dus de laatste druppel geweest zijn voor m'n bak, want ik heb nu nadien gemerkt dat er dus toch boiteolie uitgelekt is op onze parking en die gehele bak waarschijnlijk bijna geen olie gehad heeft.
Er dan nog mee thuisgeraakt, maar die bak is volgens mij toch wel ernstig overleden...
Moraal van het verhaal. Weet waarom je bakkeeringen WEL moet vervangen, ALTIJD!!!

Aaargh, wat ben ik kwaad op mezelf... En ik heb écht geen zin om er nogmaals die bak vanonderen te halen. Ik wil gewoon kunnen rijden, zonder er constant aan te moeten sleutelen. Daarom heb ik beslist dat ik de pimp uit zal schrijven en er niet meer mee zal rijden. Als m'n GTI dan klaar is zal ik rijden met een GT en GTI, zonder pimp.
Als ik later eens tijd heb zal ik hem wel eens herstellen, maar daar heb ik nu echt geen zin en tijd voor...
Het is trouwens de eerste keer dat ik de bakkeerringen niet gewisseld heb.
Morgen nog maar eens bellen om te vragen hoe het zit met de inschrijving van m'n hollandse GT (NOG een frustratie dat die nog steeds niet op de baan mag!!

amen