WIE weet wat dit is????
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
WIE weet wat dit is????
dit zagen we op een sloop wat is het? ik heb het iig nog nooit gezien.
het gaat om het gedeelte dat om de kleppendeksel loopt.
het gaat om het gedeelte dat om de kleppendeksel loopt.
Dat is EGR. Vooral op Zwitserse auto's zie je deze fratsen ivm milieueisen.
EGR staat volgens mij voor Exhaust Gas Reduction. De schadelijke gassen worden terguggevoerd naar het inlaatcircuit.
Op de diesels zie je dit in Nederland veel meer. EGR staat vaak ook op het kentekenbewijs vermeld.
EGR staat volgens mij voor Exhaust Gas Reduction. De schadelijke gassen worden terguggevoerd naar het inlaatcircuit.
Op de diesels zie je dit in Nederland veel meer. EGR staat vaak ook op het kentekenbewijs vermeld.
To finish first, you'll first have to finish!
-
- Archivaris
10 punten!WYD wrote:Dat is EGR. Vooral op Zwitserse auto's zie je deze fratsen ivm milieueisen.
Even een kopie uit de WPH's -> KLIK
Om precies te zijn: EGR = Exhaust Gas Recirculation.WYD wrote:Dat is EGR. Vooral op Zwitserse auto's zie je deze fratsen ivm milieueisen.
Een deel van de uitlaatgassen wordt terug gevoerd naar het inlaatspruitstuk om opnieuw deel te nemen aan het verbrandingsproces. Op die manier worden niet volledige gasverbindingen (CO en CH) naar minder schadelijke verbindingen (CO2 enzo) omgezet.
Deze techniek wordt idd vooral op atmosferische diesels gebruikt.
Overigens heeft mijn '96-er 1.5D SPOT géén EGR-klep.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
-
- Drempelkiller
Sorry heren het systeem op de foto is het z.g.n. Pulsairsysteem.MNM(tm) wrote:Om precies te zijn: EGR = Exhaust Gas Recirculation.WYD wrote:Dat is EGR. Vooral op Zwitserse auto's zie je deze fratsen ivm milieueisen.
Een deel van de uitlaatgassen wordt terug gevoerd naar het inlaatspruitstuk om opnieuw deel te nemen aan het verbrandingsproces. Op die manier worden niet volledige gasverbindingen (CO en CH) naar minder schadelijke verbindingen (CO2 enzo) omgezet.
Deze techniek wordt idd vooral op atmosferische diesels gebruikt.
Overigens heeft mijn '96-er 1.5D SPOT géén EGR-klep.
Er stroomt namelijk verse lucht via de uitlaat poorten onder de uitlaatkleppen.
Zie het verhaal uit het WPH welke Michel (MBa@NL) gepost heeft.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Ghehe, dat weet ik Henk, Maar mijn reactie ging alleen over de betekenis en werking van EGR.Henk Bats wrote:Sorry heren het systeem op de foto is het z.g.n. Pulsairsysteem.
Er stroomt namelijk verse lucht via de uitlaat poorten onder de uitlaatkleppen.
Zie het verhaal uit het WPH welke Michel (MBa@NL) gepost heeft.
Groetjes, Henk
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
Recently done: