welk type remschijven AX 1.4GT injectie 1990?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
maarten4
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

welk type remschijven AX 1.4GT injectie 1990?

Post by maarten4 »

Ik ben aan een set nieuwe remschijven toe maar twijfel welke maat schijf op de GT (monopoint injectie uit '90) zitten.

Heb net een set van 238mm diameter gekocht, maar Hbase geeft 258mm schijven aan..

Wie weet welke remschijven eronder moeten en waar ik deze betaalbaar kan krijgen.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Kijk eens bij http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... p=td&cat=r

En volgens hun site 258 mm.
Image Image Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Ik denk idd dat je het grotere model nodig hebt ....

Ik neem aan dat je ook 14"velgen er op hebt zitten ?... :roll:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

autoparts online is zoiezo ook erg betaalbaar!

Meeste type 1 GT injecties hebben inderdaad 258 mm.. Maar het klopt wel dat er in meerdere databases fouten staan. Bij automaterialen handel komen ze vaak met de verkeerde aanzetten.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

[off-topic]
grietje wrote:Meeste type 1 GT injecties hebben inderdaad 258 mm.. Maar het klopt wel dat er in meerdere databases fouten staan. Bij automaterialen handel komen ze vaak met de verkeerde aanzetten.
Mjah, ik ben ook al databases tegengekomen die vrolijk beweren dat een 1.5D 238mm schijfjes heeft. :roll:
Past op zich wel, remt echter zwaar bagger.
Moet dus gewoon 247mm massief zijn!
[/off-topic]

Om zeker te weten welke schijfmaat je moet hebben: haal er "even" 1 af en meet gewoon de diameter! Meer zekerheid kun je niet krijgen!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

maarten4
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by maarten4 »

Bij autopartsonline krijg ik op mijn kenteken het verkeerde resultaat:
AX (87-91) >> 1.4i (Cat.), daarbij hoort de schijf van 238mm.
Brezan gaf mij deze remschijven mee, dus dat wordt waarschijnlijk terugbrengen.

De wielen op mijn wagen zijn inderdaad de standaard stalen GT velgen van 14 inch.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Meet het dan inderdaad voor de zekerheid na...

Bij Citroën is het namelijk ook een geval van ' meestal', maar uitzonderingen hebben ze gewoon altijd.
Dus 'meestal' hebben GT carbs 238, GT injecties voor 91 258, GT na 91 247. En diesel meestal 247 net als furio en TGS, en 1.0/1.1 meestal 238 ;)

Maar goed, Citroën zou dus Citroën niet zijn als ze ook niet regelmatig van hun meestal afweken. En verkeerde maat schijven heb je met je klauwen niets aan.... ff wieltje lichten, nameten en dan idd terug naar de Brezan.

Kan zijn dat ze zeggen dat 258 niet bestaat, heb ik ook al een keer gehad :S

Bij autopartsonline vind je de 258 schijf door op Citroën te klikken, dan AX (87-91) en dan de onderste: 1.4 GT (cat). Bij mijn GT geeft hij ook 238 weer en dat zit er ECHT niet onder.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply