Vraagje over de Haynes

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Bassieh
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Vraagje over de Haynes

Post by Bassieh »

Ik heb even wat rondgekeken voor een Haynes boek van de AX. Alleen merk ik dat er verschillende versies zijn. Ik heb wat haynes boeken gezien met D tot M registratie (rood boek '87 tot '94) en een D tot P registratie (rood boek '87 tot '97). Ook heb ik een enkel blauw boek gezien (D tot M registratie '87 tot '94). Wat zijn nou de verschillen in de boeken en welke zou voor mij het beste zijn? Zelf heb ik een ph 1 TGE uit 89/90.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

voor zover ik weet zijn er 5...

paars: '87 tot '89 (zeer uitgebreid met plaatjes maar speciaal voor carbs)
blauw: '87 tot '94 (zelfde als de paarse, ook zo uitgebreid maar nu ook over de injectie)
blauw d tot m reg: '87 tot '94 (hier worden ook de injecties in besproken maar is beknopter als de vorige)
rood d tot m reg: '87 tot '94 (zelfde als de bovenstaande)
rood d tot p reg: '87 tot '97 (hier wordt alles in besproken tot het magnetti marelli systeem toe en is daarmee ook het meest recente boek)

De eerste 2 in het rijtje zijn overigens niet alleen maar interessant voor carb rijders! het boek is zeer uitgebreid en met zeer veel plaatjes.

In jouw geval heb je minimaal boek 2, 3, 4 of 5 nodig, waarvan boek 5 degene is die ook nog nieuw te koop is en boek 2 in jouw geval een echte aanrader is.

Even een afbeelding van de 5 waar ik het dus over heb:

Image

Bassieh
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Bassieh »

hey,
ontzettend bedankt. Nu weet ik dat ik dus even naar boek 2 moet zoeken. En koop er desnoods nog 1 van die anderen bij.

Bedankt.

Post Reply