Vraagje over de Haynes
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Vraagje over de Haynes
Ik heb even wat rondgekeken voor een Haynes boek van de AX. Alleen merk ik dat er verschillende versies zijn. Ik heb wat haynes boeken gezien met D tot M registratie (rood boek '87 tot '94) en een D tot P registratie (rood boek '87 tot '97). Ook heb ik een enkel blauw boek gezien (D tot M registratie '87 tot '94). Wat zijn nou de verschillen in de boeken en welke zou voor mij het beste zijn? Zelf heb ik een ph 1 TGE uit 89/90.
-
- Archivaris
voor zover ik weet zijn er 5...
paars: '87 tot '89 (zeer uitgebreid met plaatjes maar speciaal voor carbs)
blauw: '87 tot '94 (zelfde als de paarse, ook zo uitgebreid maar nu ook over de injectie)
blauw d tot m reg: '87 tot '94 (hier worden ook de injecties in besproken maar is beknopter als de vorige)
rood d tot m reg: '87 tot '94 (zelfde als de bovenstaande)
rood d tot p reg: '87 tot '97 (hier wordt alles in besproken tot het magnetti marelli systeem toe en is daarmee ook het meest recente boek)
De eerste 2 in het rijtje zijn overigens niet alleen maar interessant voor carb rijders! het boek is zeer uitgebreid en met zeer veel plaatjes.
In jouw geval heb je minimaal boek 2, 3, 4 of 5 nodig, waarvan boek 5 degene is die ook nog nieuw te koop is en boek 2 in jouw geval een echte aanrader is.
Even een afbeelding van de 5 waar ik het dus over heb:
paars: '87 tot '89 (zeer uitgebreid met plaatjes maar speciaal voor carbs)
blauw: '87 tot '94 (zelfde als de paarse, ook zo uitgebreid maar nu ook over de injectie)
blauw d tot m reg: '87 tot '94 (hier worden ook de injecties in besproken maar is beknopter als de vorige)
rood d tot m reg: '87 tot '94 (zelfde als de bovenstaande)
rood d tot p reg: '87 tot '97 (hier wordt alles in besproken tot het magnetti marelli systeem toe en is daarmee ook het meest recente boek)
De eerste 2 in het rijtje zijn overigens niet alleen maar interessant voor carb rijders! het boek is zeer uitgebreid en met zeer veel plaatjes.
In jouw geval heb je minimaal boek 2, 3, 4 of 5 nodig, waarvan boek 5 degene is die ook nog nieuw te koop is en boek 2 in jouw geval een echte aanrader is.
Even een afbeelding van de 5 waar ik het dus over heb: